• شناسه خبر : 8064

فرمانداری ویژه کاشان؛ 8 ماه بدون معاون عمرانی!

مهدی عرشی- کاشان شهری که خبر تشکیل استان مستقلش در تمام رسانه های سراسری پیچیده است، شهری که استاندار اصفهان آن را پاره تن اصفهان می داند، مدت 8 ماه است که فرمانداریش معاون  هماهنگی امور عمرانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در سایت فرمانداری کاشان “علیرضا چله دوان” به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری معرفی می شود ولی تقریبا از اوایل بهمن ماه ایشان در هیچ جلسه رسمی شرکت نکرده و انجام وظایفش به فردی دیگر در فرمانداری واگذار شده است.

 هرچند هیچگاه هیچ نهادی درباره وضعیت معاونت عمرانی فرمانداری شفاف سازی نکرد ولی مورد عجیب تر این است که در این مدت هشت ماهه هیچ فردی بعنوان سرپرست این مسئولیت مهم در کاشان معرفی نشده است و بر اساس اخبار وظایف این معاونت حیاتی به “هادی اکبری” مدیر امور شهری و شوراهای فرمانداری محول شده است.

فرمانداری کاشان

حتی اگر در این مدت هشت ماه هم یک سرپرست انتخاب می شد، باز هم طبق قانون تنها شش ماه می تواند این مسئولیت را داشته باشد زیرا بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری سرپرستی سازمان ها و ادارات دولتی یک دوره سه ماهه بوده که یک دوره نیز قابل تمدید است و پس از آن وجاهت قانونی ندارد.

بر اساس تعریف قانون، معاونت عمرانی به عنوان یکی از معاونت های زیرمجموعه فرماندار، اختیارات، وظایف و مسئولیت هایی مهمی زیادی بویژه در بخش نظارتی در امر شوراهای شهر و روستا، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و  پروژه های عمرانی دارد که نبودش می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورده و عاملی بر نابسامانی های شهری باشد.

هرچند در این هشت ماه جلسات مرتبط با شرح وظایف معاون عمرانی فرماندار  برگزار شده است؛ ولی برای کاشان زیبنده نیست که فرمانداری ویژه باشد، مدعی استان شدن باشد، نه تنها فرمانداریش هشت ماه معاونت عمرانی نداشته باشد بلکه در این مدت هیچ واکنش یا پیگیری از سوی رسانه ها یا پاسخگویی از سوی مسئولان انجام نشده باشد تا این تصور پیش آید که بود و نبود معاون عمرانی در فرمانداری کاشان نقش تاثیرگذاری در توسعه شهر ندارد.

این بی تفاوتی به حوزه با اهمیت معاون عمرانی کاشان که هنوز طرح تفضیلی جامع شهری آن‌ مصوب نشده در حالی رخ می دهد که نماینده مردم کاشان در مجلس در کنار پیگیری طرح تعیین وظایف و اختیارات فرمانداری‌های ویژه، باید دلیل این بی توجهی به حوزه مسئولیتش را پیگیری کند یا فرماندار کاشان این سوال را پاسخ دهد تاکنون چه اقدامی درباره تعیین تکلیف مسئولیت معاونت عمرانی خود انجام داده است؟ و چرا استانداری اصفهان تاکنون توجهی به این موضوع نکرده است؟

 قطعا انتصاب یک معاون عمرانی متخصص، کاربلد، آشنا با قوانین، بدون وابستگی حزبی و جناحی و از همه مهمتر پاسخگو بودن به افکار عمومی و رسانه ها می تواند بسیاری از مشکلات شهرستان کاشان را برای پیشبرد برنامه های توسعه اش حل کند، بویژه در دورانی که اخباری از بررسی عملکرد مدیران شهرداری توسط نهادهای بازرسی، افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر و روستاها، مشکلات سازه ای در حریم آثار تاریخی کاشان شنیده می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *