• شناسه خبر : 8134

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان:

آمار درخواست اشتغال نیروهای غیربومی در منطقه کاشان افزایش یافته است

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از افزایش آمار درخواست اشتغال نیروهای غیربومی در منطقه کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود خاندایی قمصری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: ورود و بکارگیری نیروهای غیربومی نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته به نحوی که قبلا متقاضیان با مدارک دیپلم و زیر دیپلم برای کار به کاشان مراجعه می کردند که امسال شاهد ورود نیروهای با تحصیلات بالاتر از سایر نقاط کشور به کاشان هستیم.

وی در سومین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کاشان افزود : حضور متقاضیان غیربومی از سایر نقاط کشور به کاشان نشان از پتانسیل بالا و ظرفیت بسیار خوب شهرستان در صنعت و خدمات اشتغال برای توسعه دانش فنی دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان

معاون فرماندار بیان کرد: کاشان در پرداخت وام های کرونایی توانسته 50 درصد از درخواست های تسهیلات کرونا را محقق کند که امیدواریم تا پایان مهر ماه این رقم را با کمک و همکاری بانک ها به 70 درصد برسانیم و حداقل گوشه ای از مشکلات مردم برطرف شود.

خاندایی قمصری تصریح کرد: کاشان همچنان بالاترین رقم در پرداخت تسهیلات کرونا در سطح کشور را دارد، این رقم در سطح میانگین استانی 27 درصد و کشوری 15 درصد می باشد، امسال با پرداخت تسهیلات در مجموع 2095 شغل در کاشان حفظ شده است.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه اشتغال شهرستان به عنوان عالی ترین کارگروه تصمیم گیری در خصوص مشکلات اشتغال و بیکاری بوده و باید تصمیم گیری های ما یک تحول مناسب و مثبت برای کاشان رقم بزند، به نحوی که تهدید ویروس منحوس کرونا را با بهره گیری از ابتکار و خلاقیت به یک فرصت برای توسعه پایدار کاشان در شرایط کرونایی تبدیل کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با بیان اهمیت بکارگیری دانش بومی در صنایع اظهار داشت: صنعت گلابگیری و فرش دستبافت از معدود صنایع بدون هیچگونه وابستگی در کاشان است که تمامی مراحل تولیدو خدمات آن در منطقه انجام و موجب ایجاد درآمد و اشتغال بخشی از مردم در این حوزه شده ولی متاسفانه دانشگاه هیچ تاثیر و تلاشی در توسعه و رشد این دو صنعت نداشته است.

خاندایی در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان نیز گفت: مهمترین اصل در شرایط فعلی ایجاد اشتغال و حفظ امنیت شغلی برای مردم است که بخشی از آن در کارگروه حمایت دولت و حذف بروکراسی اداری است، ادارات و سازمان هایی که در اشتغال زایی و رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش بیشتری در عمل از خود نشان دهند از اعتبارات تسهیلات بیشتری نسبت به سایر ادارات برخوردار خواهند بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *