• شناسه خبر : 18340

فرصت طلایی برای کاشان به نام خوشه طلایی

مهدی عرشی

مرحله یک شانزدهم جام حذفی قرعه کشی شد که تیم دسته اولی خوشه طلایی در این مرحله میهمان فولاد خوزستان خواهد بود، شاید این سوال پیش آید، این خبر چه ارتباطی با کاشان دارد؟ که باید گفت “خوشه طلایی کاشان” در فوتبال ایران عرضه اندام خواهد کرد اگر مسولان حمایت کنند و فعل خواستن را معنا کنند.

تیم خوشه طلایی که با نام ساوه از سال 95 فعالیتش را در عرصه فوتبال کشور آغاز کرده است ، چند ماهی است به دلیل نبود امکانات و زمین در شهر ساوه در کاشان مستقر شده و تمرینات و مسابقات خود را در این شهر برگزار می کند و مالکش خواستار انتقال امتیاز این تیم به کاشان می باشد ولی دریغ از حمایت و همراهی مسئولان شهرستان در استفاده از این فرصت طلایی.

فوتبال کاشان هرچند هیچگاه در سطح اول نامی نداشته است ولی از لحاظ اینکه نامش هر چند سال یک بار مبنی بر انتقال یک تیم به این شهر به گوش می رسد رکورددار است، به گونه ای در هر زمان با اخبار انتقال تیم ها ابتدا شوق و انگیزه در دل جوانان و ورزش دوستان جوانه می زند ولی با نافرجام ماندن این انتقال ها میوه های ناامیدی، بی رغبتی و بی انگیزگی  به ورزش در نسل جوان برداشت می شود!

از تیم خوب پرسپولیس کاشان که در دهه هفتاد بگذریم که تا یک قدمی لیگ آزادگان هم آمد ولی بعد از آن دیگر از فعالیت دست کشید، انتقال و واگذاری تیم استیل آذین به کاشان محتمل ترین انتقال فوتبالی بود که ناکام ماند. در دورانی هم زمانی که تیم سپاهان نوین به لیگ برتر صعود کرد که واگذاری امتیاز آن به کاشان مطرح شد تا این تیم در استان بماند ولی در نهایت به خوزستان رفت.و تلاش شهرداری کاشان در سال 95 برای خرید امتیاز تیم لیگ برتری نفت تهران آخرین مورد بود که هیچگاه محقق نشد.

چرا راه دوری برویم همین چند ماه پیش بود که با اعلام عدم تیم داری باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در لیگ فوتسال، آنها حاضر بودند برای ماندن تیم در استان امتیازش را به کاشان واگذار یا بهتر بگوییم به این شهر هبه کردند ولی بی توجهی به امور ورزش و نبود دغدغه ورزشی در شهر صنعتی و ثروتمند کاشان باعث شد این فرصت بی نظیر در رشته فوتسال را هم از دست بدهیم تا نهایت تیم به تهران منتقل شود.

 الان هم چند ماهی است مالکان تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه به کاشان آمده اند تا در صورت حمایت مسئولان شهر امتیاز آن را به کاشان منتقل کنند. ولی از شواهد موجود نسل جوان و فوتبال دوست شهر باید در حسرت رقابت تیم خوشه طلایی کاشان! در لیگ دسته اول کشور بسوزد.

پهن نکردن فرش قرمز برای خوشه طلایی یعنی بی بهره شدن از داشتن تیم فوتبالی که پروانه آن بیش از 20 میلیارد تومان ارزش دارد و حدود 30 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سال برای آن هزینه می شود، یعنی استفاده از استادیوم 15 هزار نفری امیرکبیر کاشان با داشتن یک چمن سبز را که امروز بیش از 200 میلیارد تومان برای ساخت  نمونه مشابه اش هزینه باید شود را بی خیال شویم و…

سخن زیاد است، بسیاری از حرف ها بماند برای بعد؛ نام مسئولانی که در این سالها هیچ تلاشی برای گل کردن فرصت های طلایی تیم داری در کاشان نکردند هیچگاه فراموش نخواهد شد، این روزها هم که خبر استعفای “محمدجواد سلامیان نژاد” رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان به دلیل عدم حمایت و همراهی های لازم برای رشد و توسعه ورزش کاشان به گوش می رسد. تا بپذیریم کاشان شهری است که مسئولانش ورزش را دوست ندارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *