• شناسه خبر : 8510

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در کاشان نسبت به قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است

به گزارش پایگاه خبری اهل‌کاشانم و به نقل از وبدا جلسه ستاد ویژه کرونای شهرستان کاشان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز، رئیس دانشگاه و سایر اعضاء این ستاد به منظور ارائه گزارش و اتخاذ تصمیمات جدید برای مقابله با بحران کرونا در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

 دکتر سید علیرضا مروجی، با اعلام وضعیت بحرانی و وخیم منطقه کاشان بر اساس شاخص های آماری، به بالا بودن شاخص بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کووید 19 در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نسبت به میانگین کشوری اشاره و تصریح کرد: ۶۸ درصد بیماران کاشانی در زمان پذیرش در بیمارستان بدحال هستند و این درحالی است که میانگین کشوری بیماران بدحال ۴۵ درصد می باشد.

وی، ضمن گلایه از ضعف دستگاه های فرهنگی کاشان در فرهنگ‌ سازی عمومی برای پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: متولیان فرهنگی منطقه با تولید محتواهای جذاب، ضمن فراهم نمودن زمینه آموزش های لازم به مردم در راستای فرهنگ‌ سازی عمومی،ی توانند به عنوان بازوی فرهنگی حوزه سلامت برای مقابله با کرونا، به مبارزه با این بیماری بپردازند.

رئیس دانشگاه، همچنین خاطر نشان کرد: آمارها و مشاهدات میدانی نشان می دهد که پایانه های مسافربری درون و برون شهری (اتوبوس، تاکسی و ….) کمترین همکاری را در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک داشته اند و تنها ۵ درصد از آنها این پروتکل ها را رعایت کرده اند در حالیکه صنایع تولیدی کاشان بیشترین میزان رعایت پروتکل ها ( تا ۹۵ درصد) را داشته اند که جای تقدیر دارد.

دکتر مروجی در ادامه، به بیان اینکه ۴۰ هزار بازدید بهداشت محیط با ۱۰ هزار اخطار در این مدت انجام شده است، اظهار داشت: این میزان اخطار نشان می دهد حداقل یک چهارم از افراد و مشاغل پروتکل ها را رعایت نمی‌کنند.

وی گفت: این آمار نشان می دهد هنوز عده ای کرونا را جدی نمی گیرند و حل این مساله نیازمند تشدید گشت‌های مختلف نظارتی با حضور مرکز بهداشت شهرستان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاه های مرتبط به‌ صورت منظم به منظور نظارت جدی و سختگیرانه بر اجرای پروتکل های بهداشتی می باشد.

وی افزود: ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه مراکز درمانی ریفرال کرونا 9 درصد افزایش یافته و ظرفیت تخت های بیمارستانی نیز 25 درصد نسبت به قبل افزایش داشته است.

دکتر مروجی یادآور شد: در طول دوران اپیدمی کرونا بیش از 95 هزار مراجعه به مراکز بستری و سرپایی برای تشخیص و درمان در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ثبت شده که منجر به شناسایی 8 هزار بیمار کرونایی در منطقه شده است و در این بین 8 درصد از بهبودیافتگان مجددا بستری شده اند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *