• شناسه خبر : 12969

طی 12 سال گذشته بیماری مشمشه در جمعیت تک سمی‌های کاشان مشاهده نشده‌است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از تولد یک راس اسب گونه پونی در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباس شاه میرزایی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر تولد یک راس اسب پونی در این شهرستان گفت: کارشناسان این شبکه با رصد و پایش مداوم مراکز پرورش و نگهداری اسب در سطح شهرستان، سلامت اسب‌ها و بالطبع سوارکاران درخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند بیماری مشمشه را تضمین می‌کنند.


وی با اشاره به تلاشهای نیروهای دامپزشکی در صیانت از سلامت عمومی جامعه، تصریح کرد: به لطف خدا این تلاشها منجر به این شده است که از 12 سال گذشته تاکنون موردی از بیماری مشمشه در جمعیت تک سمی های شهرستان کاشان مشاهده نگردد و کسب رتبه برتر توسط اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی استان را می‌توان یکی از نتایج اقدامات شبانه روزی صورت گرفته در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد: بیماری مشمشه یکی از قدیمی ترین بیماریهای عفونی واگیر دار و قابل انتقال بین حیوانات و انسان است. بیشتــر تک سمیان (اسب، الاغ و قاطر) به این بیماری حساس بوده و ابتلاء به مشمشه می تواند منجر به مرگ آنها شود. این بیماری در انسان با علائم تنفسی و زخم‌های جلدی و در نهایت مرگ مشاهده شده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *