• شناسه خبر : 18578

طلب 145 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تامین اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از طلب 145 میلیارد تومانی این دانشگاه از سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، کورش ساکی در نشست خبری با اصحاب رسانه، یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کاشان را تامین منابع نقدینگی و در نتیجه دیرکرد پرداخت ها دانست و افزود: پرداخت های سازمان تامین اجتماعی همراه با تاخیر پرداخت می شود در خالی که اگر نیمی از این بدهی پرداخت شود، می توان خدمات درمانی بهتری ارائه کرد.

وی تصریح کرد: نرخ تورم به سیستم دانشگاه فشار می آورد زیرا منابع و درآمدهای ریالی ولی هزینه ها دلاری است و در هنگام خرید دستگاه های و تجهیزات پزشکی که با دلار انجام می شود مشکلات زیادی به وجود می آورد.

ساکی، با اشاره به اینکه 70 درصد منابع درآمد دانشگاه علوم پزشکی کاشان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی است، افزود: صد درصد هزینه های بیمارستان شهید بهشتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است در حالی که در دیگر بیمارستان ۹۰ درصد هزینه ها را بیمه شدگان رایگان و ۱۰ درصد آن را خود بیمار پرداخت می کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید بهشتی در سال گذشته را 182 هزار بیمار عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 8 هزار عمل جراحی انجام شده و دو هزار نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

واحد اورژانس مرکزی به بیمارستان نقوی منتقل می شود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، در خصوص انتقال اورژانس موصوف به سرم درمانی به بیمارستان نقوی گفت: با توجه به استانداردهای مراکز درمانی، در هیچ کجای دنیا واحد اورژانس خارج از بیمارستان نمی باشد و وجود چنین مرکزی خارج از بیمارستان وجاهت علمی و قانونی ندارد.

ساکی، با اشاره به اهمیت وجود اورژانس در بیمارستان تصریح کرد: بسیاری مواقع زمان طلایی رسیدگی به بیمار و جلوگیری از مرگ به خصوص در زمینه بیماری های قلبی و عروقی کمتر از 15 دقیقه است و این امر اهمیت وجود اورژانس در بیمارستان ها را برای ارائه خدمات لازم نشان می دهد.

وی در ادامه نزدیک‌بودن بیمارستان نقوی به محل سابق اورژانس مرکزی و بکارگیری چند پزشک متخصص جدید در این مرکز برای ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران را از دلایل این تغییر مکان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مکان اورژانس سرم تراپی مرکزی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، افزود: مالکیت ساختمان این اورژانس متعلق به هلال احمر است، ولی طبق قرارداد تا زمانی که این مرکز در راستای اهداف درمانی باشد در اختیار علوم پزشکی خواهد بود .

ساکی، با بیان اینکه از نظر کارشناسان و مهندسین عمران دانشگاه با توجه به قدمت زیاد ساخت این مجموعه (بیش از 30 سال)، نمی‌توان آن را به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی شبانه روزی استفاده کرد و گفت: در صورت وقوع زلزله خفیف امکان تخریب کل این ساختمان وجود دارد.

گفتی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پاسخ به سوال پایگاه خبری اهل کاشانم مبنی بر اینکه در مدت یکسال مسئولیت تان در رابطه با ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران از یک تا ۲۰ چه نمره ای به خود می دهید، گفت: من ریاضی ام ضعیف است و نمی توانم نمره ای بدهم!

در پایان این نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره شفافیت و صراحت درباره مشکلات پیش روی این دانشگاه و در رابطه با بیمارستان یثربی از سوی خبرنگار اهل کاشانم نمره ۲۰ دریافت کرد!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *