• شناسه خبر : 14083

طلاق، دومین آسیب اجتماعی در کاشان

رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه علل طلاق به چند بخش تقسیم می شود، گفت: بعد از اعتیاد معضل طلاق دومین آسیب اجتماعی این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ام‌النبین متقی نژاد در جلسه کمیته پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق شهرستان کاشان با بیان اینکه آسیب‌های شهرستان کاشان در نهایت به اداره بهزیستی برمی‌گردد، افرود: سامانه تصمیم در کشور و کاشان راه‌اندازی شد و مراجعان طلاق یک طرفه و توافقی در این سامانه ثبت شده و به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه پنج تا هشت درصد اینگونه طلاق‌ها صورت نمی‌پذیرد، ابراز داشت: یکی از دلایل کم بودن اثر این اقدام آن است که زن و شوهر پس از چندین سال طلاق عاطفی اقدام به مشاوره برای آنان صورت می‌پذیرد و مشاوره برای آنان به صورت قابل محسوس اثرگذار نیست.

رئیس بهزیستی کاشان با بیان اینکه روزانه هشت تا 10 مورد در سامانه تصمیم به ثبت می‌رسند، افزود: آمار رسمی برای ازدواج و طلاق 973 مورد ازدواج و 241 مورد نیز طلاق داشتیم و علل طلاق اعتیاد، عدم مسئولیت‌پذیری، خیانت و سایر موارد است و بر اساس آمار غیررسمی 200 پرونده خانواده ماهانه تشکیل می‌شود.

متقی‌نژاد با بیان اینکه بچه های طلاق نیز یکی از آسیب‌های طلاق است، تصریح کرد: لازم است تا فکری به حال این بچه‌های طلاق صورت پذیرد تا این سلسله بیمار ادامه پیدا نکند و با آگاهی بخشی از وقوع طلاق در جامعه جلوگیری به عمل آید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *