• شناسه خبر : 3062

طرح مشاغل خانگی بانوان در کاشان اجرا می شود

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان گفت: زنان می تواند در قالب مشاغل خانگی، فارغ از بسیاری از دغدغه ها و هزینه های مشخص کسب و کار، علاوه بر کسب درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانواده، با قوت به ایفای نقش همسری و مادری در خانواده بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، نرجس قربانیان در نخستین نشست”طرح مشاغل خانگی ویژه بانوان سرپرست خانوار و مجردین زیر ۵۵ سال” افزود: مشاغل خانگی در ایجاد توازن بین دو مسئولیت بانوان در مدیریت خانواده و حمایت و کمک اقتصادی به خانواده بسیار موثر هستند.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان، به تشریح موافقت نامه سه جانبه معاونت زنان ریاست جمهوری، وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی در زمینه طرح مشاغل خانگی پرداخت و بیان داشت: این طرح زنانی را که همسرشان فوت کرده، بانوان مطلقه، بانوان مجرد زیر ۵۵ سال (خودسرپرست) و بانوانی که همسر زندانی، معتاد (بدسرپرست) و یا از کار افتاده و معلول دارند را شامل می شود مشروط به اینکه درآمدی نداشته باشند و تحت پوشش ارگان های حمایتی نیز نباشند.

همچنین رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان نیز با اشاره به سابقه مشاغل خانگی در شهرستان کاشان از هنر قالیبافی به عنوان قدیمی ترین و ریشه دار ترین شغل خانگی در این خطه نام برد و گفت: طرح مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۰ ارائه شده و حمایت ها و پشتیبانی هایی نیز تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.

حسن رمضانی با اشاره به وضعیت کار در کاشان، نرخ بیکاری در این شهرستان را تک رقمی خواند و بیان داشت: وضعیت اشتغال در کاشان از شرایط نگران کننده ای برخوردار نیست و این امر ناشی از ریشه دار بودن فعالیت های اقتصادی و افراد توانمند در این خطه است.

مدیر دفتر تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اصفهان نیز در این جلسه به مراحل اجرای طرح مشاغل خانگی اشاره و تصریح کرد: این طرح در چهار فاز اجرا می‌شود که فاز اول مربوط به شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان است و در فاز دوم نیز پشتیبانان طرح معرفی می‌شوند.

هومن سراج یادآور شد: استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان، فاز سوم اجرای این طرح است که در آن کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بر اساس استانداردهای موجود برگزار شده و به متقاضیان مشاوره‌های مورد نیاز ارائه می‌شود و در فاز چهارم که اتصال به بازار است محصولات استاندارد تولید شده و کمیت و کیفیت آن ارتقا می‌یابد و علاوه‌ بر اینکه برندسازی برای محصولات انجام می‌شود، برای فروش محصولات نیز تضمین ارائه می‌شود.

سراج از جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل گر بین بخش دولتی و خصوصی نام برد و گفت: سعی داریم مشکلات و مسائل پیش روی اجرای این طرح را رفع کنیم که در این مسیر همکاری و ارتباط فعال همه نهادهای متولی مورد نیاز است.


    لیلا قدیمی لتحری
    (0) (0)

    لیلا قدیمی لتحری

    ژانویه 23, 2020

    توسعه دادن کار خیاطی و گلدوزی: وام را احتیاج دارم تا بتوانم کارگاه خیاطی و گلدوزی بزنم وهمچنین چند نفری را مشغول به کار در کارگاه کنم

    لیلا قدیمی لتحری
    (0) (0)

    لیلا قدیمی لتحری

    ژانویه 23, 2020

    پیشنهاد میکنم وام را به بانوانی که شوهرشان بیکارن تعلق دهید تا بتوانند شغلی را راه اندازی کنند

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *