• شناسه خبر : 12571

صدور پروانه طرح اقدام ملی مسکن کاشان بر اساس نرخ سال جاری محاسبه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، پروژه اقدام ملی مسکن در کاشان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و اقدامات لازم از سوی نهادهای مرتبط از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط انجام شد.


در زمینه صدور پروانه نیز شهرداری کاشان در راستای همکاری با بنیاد مسکن و بنا به درخواست آنان در زمینه صدور پروانه ساخت و تخفیف در این زمینه لایحه ای به شورای شهر در راستای اعمال تخفیف به پروژه های اقدام ملی مسکن تقدیم شورا کرد.

شورای اسلامی شهر کاشان در دوره پنجم با بررسی لایحه با اعمال تخفیف 45 درصدی موافقت کرد و مقرر شد که تعرفه پروانه ساخت نیز بر اساس تعرفه سال گذشته محاسبه شود اما برخی از شواهد و قرائن حاکی از آن است که تعرفه پروانه بر اساس نرخ جاری محاسبه می شود.

یک منبع آگاه در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه موضوع  تامین اراضی طرح اقدام ملی مسکن توسط راه و شهرسازی انجام شد، اظهار داشت: شهرداری کاشان با بنیاد مسکن تعامل خوبی نداشت و امیدواریم با اتفاقات رخ داده شده شاهد رخدادهای خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه تعرفه صدور پروانه ساخت طرح اقدام ملی مسکن بر اساس نرخ سال جاری و نه سال قبل محاسبه می شود، افزود: بنیاد مسکن تمام تلاش خود را به کار گرفته و پیمانکار برای این طرح در نظر گرفته شده است و شایسته بود که تعرفه بر اساس سال قبل محاسبه می‌شد.

اما حسن نعناکار معاون شهردار کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه در حوزه طرح اقدام ملی مسکن اقدامات لازم در زمینه صدور پروانه ساخت صورت پذیرفت، اظهار داشت: اقدامات لازم از جمله کمیسیون ماده پنج صورت پذیرفت و درخواست تخفیف داشتند که بر اساس میزان معمول و عرف این میزان اعمال شد.

وی با بیان اینکه اهمالی از سوی بنیاد مسکن صورت پذیرفت، افزود: در واپسین روزهای سال گذشته در زمینه مسائل مالی تعلل صورت گرفت و درخواست تخفیف مازاد نیز داشتند به نحوی که اقدام ملی درخواست 50 درصد تخفیف داشت که پس از تقدیم لایحه به شورا با 45 درصد موافقت شد.

نعناکار با بیان اینکه برخی اشکالات نیز از سوی کمیته تطبیق انجام شد، ابراز داشت: همه این موارد دست به دست شد و موجباتی در این زمینه شد در حالی که اگر پول را شب عید پرداخت می‌کردند می‌توانستیم بر اساس سال 99 محاسبه کنیم.

لازم به ذکر است در این زمینه آن گروه که متضرر شدند تنها مردم هستند و اختلاف میان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شهرداری کاشان باعث شده است که مردم در این زمینه متحمل پرداخت هزینه مازاد شوند و شایسته است مسئولان امر در این زمینه پاسخگو باشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *