• شناسه خبر : 13754

شورای شهر برای تحقق وعده‌هایش تلاش کند

پایگاه خبری اهل کاشانم؛ جواد تقی زاده_ بعد از ماه ها از فعالیت رسمی شورای ششم در کاشان، بر این واقف هستیم که در این مدت چند ماهه قاعدتا نباید انتظار خاصی از اعضای این شورا داشته باشیم ولی ورود برخی از اعضای شورای ششم به برخی از مسائل نیز گره ای از مشکلات مردم کاشان باز نمی کند.


در حالیکه کاشان با مسائل و مشکلات زیادی در حوزه های ترافیکی، شهری، عمرانی و…دست و پنجه نرم می کند ارائه غیرکارشناسانه و نامطلوب موضوعاتی در خصوص برخی مسائل همانند حجاب و حواشی ایجاد شده در این خصوص آنهم در رسانه های خارجی باعث شده است که اصل و ماهیت والای این گونه ارزشهای اسلامی در سایه این حواشی پنهان شود.

اینکه اعضای شورای شهر کاشان به عنوان نمایندگان پارلمان شهری آزاد هستند درباره مسائل مبتلابه مردم سخنرانی و نظرات خود را ارائه دهند تردیدی در آن نیست ولی اینکه مردم هم بخواهند وکیلان آنها در شورای شهر سخنان و اظهارنظرهای آنها در چارچوب و قواعد کارشناسی شده هم باشد، یک امر بدیهی است که متاسفانه انگار برخی از اعضای شورای ششم شهر کاشان در این چندماه از آن غافل بوده اند.

کاشان شهر دارالمومنین است و قاطبه مردم آن به ارزشهای دینی و اسلامی مقید و پایبند هستند ولی این نکته را هم باید توجه داشت که نباید با دامن زدن بر برخی از فعالیت های خارج از هنجارهای اجتماعی و قانونی برخی در خصوص حجاب، جلوه ای نازیبا از مردم و زنان و دختران بزرگوار این منطقه در رسانه ها منعکس کرد.

اینکه طی دو هفته گذشته اظهارنظرهای دو نفر از اعضای شورای ششم کاشان (رییس شورا و رییس کمیسیون فرهنگی) در ارتباط با حجاب در رسانه های محلی و بین المللی واکنش های متفاوت و بعضا با واکنش های تند کاربران فضای مجازی روبرو شده است نشان از عدم ارائه نظرات کارشناسی شده توسط نمایندگان مردم در پارلمان شهری کاشان است درحالیکه ارائه موضوعاتی اینچنین به دلیل حساسیت بالای مذهبی و اجتماعی باید جوانب مختلف آن سنجیده شود‌.

اعضای محترم ششمین دوره شورای اسلامی کاشان باید بدانند که ارائه تصمیمات در جهت حل مشکلات و معضلات مختلف مردم در حوزه های شهری، مهمترین و شاید گفت اصلی ترین وظیفه آنها در هنگام تصدی بر صندلی پارلمان شهری است که علی الظاهر موضوعات دیگر بر این وظائف به اصطلاح عموم چربیده و باعث شده است که مردم با نگاه تردید در ادامه مسیر فعالیت به منتخبین خود در شورای ششم شهر کاشان نگاه کنند و امیدواریم که اعضای شورا با تغییر رویه عزم بیشتری در جهت حل مشکلات مردم داشته باشند.


    (0) (0)

    نوامبر 2, 2021

    عفاف و حجاب از اصالت های شهر ما هست. افتخار شهر ما هست که شهید عفاف و حجاب در صحن گوهرشاد داریم. افتخار ما داشتن مادران برزگی مثل خانم بارفروش است که با عفاف و حجاب خود فرزندان شایسته تحویل جامعه می دهد. وضع فعلی برخی خانواده ها در بی توجهی به عفاف و حجاب قابل قبول نیست. یادمان باشد که از دامن زن مرد به معراج می رود پس این دامن باید مزین به گوهر عفاف و حجاب باشد. وگرنه زنی که خود را برای نظاره دیگران آرایش می کند و تمام وقت خود را صرف ظاهر خود می کند آیا می تواند گوهرهای مفید تحویل جامعه دهد؟ آیا زنی که در کوچه و خیابان و بین این مغازه و آن مغازه دنبال مدگرایی هست آیا می تواند نسل مفید تربیت کند؟

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *