• شناسه خبر : 11288

شناسایی سه مورد قطعی ویروس کرونای هندی در کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهدی دلاوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به سفر وزیر بهداشت به منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: با افتتاح آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط وزیر بهداشت غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان‌پذیر شد.


وی ضمن اشاره به همکاری واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ساخت گفت تشخیصی افزود: این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت‌های مختلف کرونا کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به شناسایی سویه مشکوک به هندی در این منطقه با استفاده از توان این آزمایشگاه ابراز داشت: بر اساس نامه دریافتی از مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت سه نمونه تائید شدند.

وی با بیان اینکه تشخیص قطعی این موارد بیانگر چرخش ویروس در منطقه است، گفت: از آنجا که قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است، احتمال اینکه موارد بیشتری از این سویه در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل  وجود داشته باشد بسیار زیاد است.

دلاوری ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار موارد سرپایی و بستری در چند روز گذشته تصریح کرد: با توجه به شرایط مذکور و  افزایش تعداد شهرهای قرمز در کشور احتمال رخداد موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است و از این رو در شرایط موجود از همشهریان عزیز تقاضا داریم شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را  مد نظر قرار دهند.

وی ضمن اشاره به اجرای واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا تاکید کرد: واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده نیز وجود دارد و از این رو افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *