• شناسه خبر : 7164

شرایط اهدای پلاسما و محل های جدید دریافت پلاسما در کاشان اعلام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پلاسمادرمانی به صورت کاملا رایگان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام می شود.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به انجام روش پلاسمادرمانی برای بهبود وضعیت بیماران بدحال کرونایی اظهار داشت: در این روش آنتی بادی واقع در پلاسمای خون بیمار کرونایی که دو تا چهار هفته از بهبود او گذاشته است به بیمار کرونایی بدحال تزریق می شود تا بدن او نیز در مقابل کرونا ایمن شود.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی به صورت کاملا رایگان انجام می شود، ابراز داشت: گیرنده پلاسما در این روش درمانی هیچ وجهی پرداخت نمی کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در یک روش درمانی دیگر که نوعی از دیالیز و به نام هموپرفیوژن معروف است، از نوعی کاتریج استفاده می شود که این کاتریج کاملا وارداتی شامل نوعی فیلتر است که این فیلتر سموم را از بدن میگیرد.

وی با بیان اینکه این کاتریج مورد حمایت بیمه ها نیست و قبلا توسط خیرین تهیه میشد، بیان داشت: در حال حاضر این کاتریج باید خریداری شود و برای هر دوره درمانی مبلغی نزدیک هفت میلیون تومان لازم است.

حاجی جعفری با بیان اینکه در هموپرفیوژن برای هر بیمار سه تا پنج بار این روش درمانی انجام می شود، یادآور شد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان آن قسمتی که مربوط به دستگاه های این روش درمانی است را در اختیار دارد ولی برای هر بیمار باید کاتریج مخصوص آن استفاده شود که این کاتریج آزاد است.

وی افزود: از عموم همشهریان عزیز که قبلا کرونا گرفته و دو تا چهار هفته از بهبودی آنان گذشته است دعوت می کنیم برای اهدای پلاسمای خون خود با مراجعه به یکی از سه مراکز سازمان انتقال خون کاشان، بخش دیالیز اخوان و بیمارستان شهید بهشتی پلاسمای خود را برای مداوای بیماران بدحال کرونایی اهدا کو

حاجی جعفری در پایان تاکید کرد داوطلبان حتما قبل از مراجعه حضوری برای اهدای پلاسما، ابتدا با شماره 55442015 و 55444016 از ساعت ۸ لغایت ۱۴ تماس حاصل کرده و اعلام آمادگی کرده و کارشناسان پس از آن با داوطلبان تماس می‌گیرند.


    (1) (0)

    جولای 22, 2020

    سلام من دراوج کرونایه کم تنگ نفس وتب داشتم وبااستراحت خوب شدم الان نمیدونم کرونابوده که پلاسمابدم یانه بایدچکارکنم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *