• شناسه خبر : 14538

سگ‌های ولگرد در کاشان ساماندهی می‌شوند، شهروندان از غذا دادن به سگ‌های ولگرد خودداری کنند

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود دهقانی در ویژه برنامه صدای شهر با بیان اینکه دو نوع واکسن از سوی اداره دامپزشکی کاشان ویژه سگ‌های بیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این واکسن‌ها به سگ‌های حافظ یا خانگی تزریق می‌شود چراکه اگر سگی دچار ویروس هاری شود انتقال آن موجب ابتلا و مرگ قطعی است.



رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با بیان اینکه نگهداری سگ‌های ولگرد در کمپ ها پروتکل خاص خود را دارد، ابراز داشت: پیش از این شاهد اتلاف سگ‌های ولگرد بودیم اما امروزه سگ‌های ولگرد در کمپ های مخصوص به خود نگهداری می‌شوند در حالی که این روش کاملا غلط بود.

محمدرضا قنبری نیز در این ویژه برنامه، ضمن اشاره به شناسایی برخی از بیماری‌های بین انسان و دام اظهار داشت: هیچ ملاکی امروز برای آزاد بودن سگ‌های بی‌صاحب وجود دارد و ساماندهی این نوع سگ‌ها بر عهده شهرداری است و این اقدام امروزه به صورت زنده‌گیری صورت می‌پذیرد.

وی ضمن اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: سگ‌های بی‌صاحب امروز موجب سلب آسایش شده و از سوی دیگر موجب آلودگی محیط های عمومی می شود و از این رو برای ساماندهی آن دو پیمانکار انتخاب شده و بر اساس اعلام به سامانه 137 پیمانکار موظف به زنده گیری و خروج به خارج از شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب ابراز داشت: شهرداری باید بیشترین اقدامات را انجام دهد و منابع طبیعی موظف به تخصیص واگذاری زمین به شهرداری در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه این زمین 10هزار متر مربع است، گفت: با پیشنهاد به شهردار و موافق این نهاد مسئول پنج میلیارد تومان در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب تخصیص داده می‌شود و از سوی دیگر شهروندان نیز غذاهایی که به این سگ ها داده می‌شود موجب عامل ورود به شهرها شده و از این رو از غذا دادن به سگ‌ها خودداری کنند.

قنبری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد تصریح کرد: غذا دادن به سگ‌های ولگرد کار را برای متولیان امر سخت می کند و از رو لازم است از این اقدام خودداری کنند و با ساماندهی آنان پلاک کوبی و رهاسازی می‌شود و با وجود پلاک مردم احساس خطر نکنند.

لازم به ذکر است ویژه برنامه صدای شهر هر روز ساعت 9 صبح از رادیو کاشان موج FM ردیف 97.7 مگاهرتز قابل دریافت است.


    امین رمدان
    (0) (0)

    امین رمدان

    فوریه 1, 2022

    سلام وقت بخیر شماره تماس پیمانکاره جمع اوری سگ های ولگرد رو میخوام خواهشا جهت عقد قرارداد در یکی از شهرهای استان اصفهان با این شماره تماس بگیرید لطفا۰۹۱۳....۵شماره اینجانب هستش

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *