• شناسه خبر : 17433

سرقت در کاشان در سالجاری 5 درصد افزایش یافته است

فرمانده انتظامی کاشان از افزایش 5 درصدی سرقت در پنج ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ ایرج کاکاوند در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با بیان اینکه بیش از 70 درصد سرقت‌های این شهرستان سرقت خرد نطیر باغات، سیم برق و غیره است، اظهار داشت: افزایش کشف سرقت در مدت پنج ماه اخیر 12 درصد بوده چهار درصد نیز دستگیری سارقان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه جرائم خشن، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و دیگر موارد را نداشتیم، افزود: 9 درصد جرائم خشن در این مدت کاهش داشتیم و از طرفی 53 درصد افزایش دستگیری اراذل و اوباش در مدت پنج ماه اخیر نسبت به مدت مشابه داشتیم و دارای یک بانک اطلاعاتی مشخص هستیم.

کاکاوند با اشاره به اجرای طرح‌ها در راستای دستگیری اتباع غیرمجاز در این منطقه ابراز داشت: 113 درصد کشف کالای قاچاق در مدت پنج ماه اخیر نسبت به مشابه سال گذشته را داشتیم و این توفیقات نتیجه تلاش یک تیم است و تک تک افراد در این زمینه سهیم هستند.

وی با اشاره گردشگرپذیر بودن منطقه کاشان گفت: به واسطه گردشگرپذیر بودن این منطقه گردشگران زیادی به منطقه کاشان ورود پیدا می‌کنند و همین موضوعات دغدغه‌های انتظامی و ترافیکی را به دنبال دارد و لازم است تا زیرساخت‌های لازم در این زمینه توسط مسئولان امر فراهم شود.

کاکاوند ضمن اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در ایام گل و گلاب تصریح کرد: شهرستان کاشان یک هزار هیئت عزاداری داریم و غالبا هیئات هیئت‌های سیار هستند و از این رو اعضای شورای تامین در این زمینه دغدغه‌های مختلفی داشتند و جلسات متعدد برگزار شد و تمهیدات لازم در زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری اندیشیده شد.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویات مشهد اردهال کاشان تاکید کرد: زیرساخت‌های در منطقه اردهال کاشان برای برگزاری این مراسم بزرگ فراهم نیست در حالی که جمعیت زیادی به این منطقه در این ایام حضور پیدا می‌کنند و لازم است زیرساخت‌های لازم در مشهد اردهال کاشان فراهم و ملزومات لازم در این منطقه ایجاد شود.

کاکاوند با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در کاشان اظهار داشت: در راستای جمع‌آوری و ساماندهی این گروه از افراد طرح‌هایی توسط فرمانده انتظامی این شهرستان اجرایی شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک سری اماکن در کاشان وجود دارد که دارای رده حفاظتی است، افزود: وجود اتباع در این مناطق به صلاح نیست و با توجه به شرایط تقاضا داریم در مورد تردد اتباع چاره‌اندیشی شود پیشنهاد می‌شود ممنوع سکونت و تردد در این نقاط اعمال شود..

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه تردد اتباع در این مناطق آثار سوء خود را به دنبال دارد، ابراز داشت: ساماندهی اتباع با توجه به این شرایط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما نیز تلاش خود را در راستای ساماندهی این اقشار به کار گرفتیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *