• شناسه خبر : 13615

سامانه معرفی مدیران شهری توسط مردم کاشان به کجا انجامید؟

پایگاه خبری اهل کاشانم؛ جواد تقی زاده- اگر خاطرتان باشد چند هفته‌ای از انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان نگذشته بود که طیف پیروز یا همان لیست موسوم به کاشان سربلند که با حمایت نماینده پیشین کاشان و وزیر کنونی جهاد کشاورزی تکیه بر صندلی های شورای کاشان کردند، با رونمایی از یک سامانه اینترنتی خواهان مشارکت شهروندان در انتخاب شهردار و مدیر توانمند برای شهرداری کاشان شدند.

در وهله اول به نظر می‌رسید که این ایده میتواند حضور و مشارکت مردم را در تصمیم گیری های شهری بیش از پیش پررنگ کند ولی تمام این رویاهای شیرین همچون سراب به پایان رسید و عملا به نظر می رسد هیچ خروجی از اطلاعاتی که بر روی این سامانه قرار گرفت، مورد استفاده قرار نگرفت.

البته آنچه که ادعا شده است برداشت‌های شهروندانی است که با حضور در این سامانه مشارکت داشتند و این هم مشخص است که این سامانه مشورتی بوده است ولی این سوال مطرح است چرا هیج وقت آمار و خروجی های اطلاعات شهروندان به صورت عمومی اعلام نشد؟!

مشابه این سامانه را ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور هم انجام داد ولی حتی اگر از این اطلاعات استفاده نشد تیم خبری و رسانه‌ای رئیس جمهور جزئیاتی از مشارکت مردم ایران در آن سامانه مشورتی را اعلام کرد ولی اعضای شورای شهر کاشان هرچند به نظر میرسد از اطلاعات سامانه اعلامی هیچ استفاده ای نکردند ولی هیچگاه جزئیات آن هم اعلام عمومی نشد.

می توان گفت همانطور که آقای کردمیل عضو شورای شهر در جلسه انتخاب شهردار، دیگر اعضا را نسبت به عدم رعایت اصول اولیه دموکراسی در شورای شهر و عدم حفظ ظاهر مخاطب قرار داد؛ در مورد این سامانه هم اعضای شورای شهر حتی حفظ ظاهر هم نکردند و عملا با بی توجهی از کنار آن گذشتند غافل از اینکه مردم و رسانه‌ها حافظه خوبی دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *