• شناسه خبر : 15987

سالی سه هزار نفر بدلیل عدم پیوند اعضا فوت می کنند/ کاشان در اهدای عضو پیشرفت داشته است

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایران گفت: بر اساس آمار متاسفانه روزانه هفت تا 10 نفر و به عبارت دیگر سالی سه هزار نفر در کشور بر اثر نرسیدن عضو اهدایی جان خود را از دست می‌دهد.

امید قبادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه کاشان ادر اهدای عضو پیشرفت داشته است، افزود: این موفقیت بدین معنی است که مردم این خطه با فرهنگ اهدای عضو عجین شده اند و دستگاه‌های مرتبط با بهداشت و درمان نیز در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته است

 وی افزود: در طول این سال‌ها به جایی رسیدیم که از سال اول تاکنون شاخص اهدای عضو 70 برابر افزایش داشته است و آمار وزارت بهداشت نیز رشد چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: با همه تلاش‌ها هر دو تا سه ساعت یک بیمار نیازمند در لیست انتظار به دلیل نرسیدن عضو اهدایی بیان خود را از دست می‌دهد.

قبادی با بیان اینکه حدود سه هزار انسان بر اثر مرگ مغزی فوت می‌کنند، ابراز داشت: فقط یک سوم اولیای دم رضایت می‌دهند که اهدای عضو انجام شود در حالی که اگر فرهنگ اهدای عضو وجود داشته باشد هیچ بیمار نیازمند اهدای عضو در اثر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست نمی‌دهد.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایران با اشاره به اینکه باید مردم خوب کشور بدانند که مرگ مغزی برابر مرگ است، گفت: اهدای عضو به نوعی صدقه جاری محسوب می‌شود و این انجمن ایجاد شده است تا در زمینه فرهنگ‌سازی اقدام کند در حالی که در دنیا از هر 100 نفر یک نفر بر اثر مرگ مغزی فوت می‌کنند و این افراد مرگ مغزی شده می‌توانند تا هشت نفر را از مرگ نجات پیدا کنند.

قبادی با بیان اینکه تاکنون با رضایت اهدای عضو 9هزار و 500 نفر از خانواده افراد مرگ مغزی شده از 20 سال پیش تاکنون حدود 70هزار ایرانی را در کشورمان پیوند کردیم و 250 هزار میلیارد تومان ذخیره ارزی داشتیم در حالی که پیش از آن افرادی که پول داشتند برای اهدای عضو به خارج از کشور می‌رفتند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *