• شناسه خبر : 1802

پذیرای دختران معلول ذهنی و جسمی بالای14سال هستیم

مدیرعامل موسسه خیریه و توانبخشی جامع هاجر کاشان از پذیرش دختران معلول ذهنی و جسمی بالای 14سال بصورت خیریه در این مرکز خبر داد و افزود: این مجموعه ظرفیت پذیرش مجموعا 200 نفر مددجو در دو بخش روزانه و شبانه روزی را دارا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی هاشمی طاهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: موسسه خیریه هاجر از سال ۸۴ تاسیس و تا به امروز توانسته خدمات آموزشی و پرورشی و بهداشتی به جامعه هدف خود ارائه نماید.

وی تصریح کرد: موسسه خیریه هاجر ویژه معلولین ذهنی و جسمی دختران بالای 14 سال کاشانی می باشد که مددجویان مرکز حرفه آموزی، توانبخشی و آموزش را فرا می‌گیرند تا بخشی از نیازهای زندگی روزمره خود را عهده دار شوند.

وی اظهار داشت: این مرکز در بخش استانداردسازی و خدمات از سوی اداره بهزیستی استان اصفهان امتیاز 95 را اخذ نموده ودرحال حاضر برترین مرکز توانبخشی استان اصفهان می باشد.

هاشمی طاهری از خدمات این مجموعه علاوه بر مباحث آموزشی، توانبخشی به ایجاد بازارچه عرضه توانمندی های مددجویان، خدمات درمانی دوره ای، تغذیه، اردوهای تفریحی و زیارتی، اشاره کرد و افزود: برای تمامی مددجویان شماره حساب بانکی ایجاد شده است و بنابر مناسبت‌های ویژه مبالغی بعنوان هدیه و یا درآمد حاصل از فروش صنایع تولیدیشان به حسابشان واریز می شود.

مدیرعامل موسسه توانبخشی جامع هاجر با اشاره به هزینه های موسسه گفت: ماهیانه حدود 60 میلیون تومان برای 52 مددجوی مرکز هزینه می‌شود که کمتر 11میلیون تومان آن توسط اداره بهزیستی پرداخت می گردد و مابقی ازطریق کمک‌های مردمی و بخشی توسط خانواده های تامین می گردد.

وی از خانواده های دختران معلول ذهنی و افرادی که در نزدیکان خود چنین اشخاصی را می شناسند بدون توجه و نگرانی به هزینه های مددجو، در این موسسه پذیرای آنها خواهیم بود و الزامی برای پرداخت شهریه وجود ندارد و موسسه خود را مکلف به حمایت از این افراد که بخشی از جامعه می باشند می‌داند.

هاشمی طاهری ضمن تقدیر از خیرین کاشانی اظهار داشت: ساختمان موسسه در زمینی بالغ بر 7هزارو 500 متر و با زیربنای 2400 متر مربع و هزینه ای بالغ بر6 میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسیده است و در آینده بخش‌های دیگری نیز به این مرکز افزوده خواهد شد.

وی اوج لذت و رضایت از فعالیت در مجموعه را در لبخند مددجویان توصیف کرد و افزود:برخی از مددجویان توانایی تکان دادن حتی دست خود را نداشتند ولی امروز به توانایی های قابل قبول و چشمگیری دست یافته اند که مرهون زحمات مربیان و همکارانمان در موسسه و هیئت مدیره و نگاه بلند خیرین عزیز هستیم.

هاشمی طاهری شادی و نشاط را رمز موفقیت موسسه دانست و خاطرنشان کرد: با دل غمگین نمی توانیم برای این عزیزان خدمت رسانی کنیم و با ایجاد فضایی شاد و صمیمی به این موفقیت ها دست پیدا کرده ایم.
.
 

.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *