• شناسه خبر : 15966

زندان سابق کاشان با طعم معتادین متجاهر استان!

مهدی آریا*

مدتی است که زندان جدید کاشان در اطراف روستای یزدل تکمیل و راه اندازی شده است و زندان قدیم کاشان در ابتدای بلوار قطب راوندی و در منطقه مسکونی مشرف به خیابان مطهری عملا تخلیه کامل خواهد شد.

اما موضوعی که به صورت چراغ خاموش در حال انجام است، تبدیل زندان سابق کاشان به مرکز نگهداری معتادین متجاهر استان اصفهان است!

به عبارت دیگر این زندان که در منطقه ای مسکونی واقع شده است و هزینه و زمان و انرژی زیادی صرف آن شد تا به بیرون از شهر انتقال یابد، قرار است تبدیل به مکانی برای جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر کل استان اصفهان از شهرستانهای مختلف شود!!

در تعریف متجاهر آمده است به کسی می گویند که کاری را آشکارا انجام دهد و «معتاد متجاهر» هم به معتادی گفته می شود که به صورت آشکارا مواد مخدر مصرف می کند. این دسته از معتادان با وجود بسترهای لازم برای درمان و حتی حمایت‌های خانواده و دولت حاضر به ترک کردن اعتیاد خود نیستند.

اگر فردی برای درمان از قانون تبعیت نمی‌کند و استمرار به مصرف مواد مخدر دارد و قصد اصلاح ندارد از مصادیق تجاهر به اعتیاد است. همچنین اگر فردی پس از دو بار دستگیری و اسکان در مراکز ترک اعتیاد برای مرحله سوم دستگیر شود باز هم از مصادیق معتاد متجاهر است.

بنا بر تعریف ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین اگر کسی برای جبران هزینه‌های مصرفی خود خرده‌فروشی ‌کند هم از مصادیق معتاد متجاهر محسوب شده و البته کسی هم که در بازرسی بدنی از او مواد مخدر یا آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف شود هم معتاد متجاهر تلقی می گردد.

حال باید از مسوولین شهرستان پرسید که چرا و به چه دلیل اجازه داده شده است که این اتفاق بیفتد و حتی بودجه ای هم در شورای شهر کاشان برای این موضوع تصویب شود؟!

آیا در کل استان اصفهان و خصوصا در مرکز استان ( شهرستان اصفهان)، هیچ مکانی برای نگهداری این افراد وجود نداشته که میخواهند پای اینگونه افراد از تمامی مناطق استان را به مناطق شهری و مسکونی شهر کاشان باز کنند؟!

چرا با توجه به اینکه کاشان در منتهی الیه شمال استان اصفهان واقع شده است و فاصله آن با بعضی از شهرها و روستاهای استان اصفهان حتی به 6 یا 7 ساعت هم می‌رسد، بهتر نبود شهری در مرکز استان اصفهان که با بقیه شهرها و روستاها فاصله کمتری دارد، انتخاب می شد تا هم خود این افراد و هم خانواده هایشان با مشکلات و معضلات بیشتری روبرو نشوند و بار مالی این رفت و آمد به دوش دولت و خانواده های آنها نیفتد؟!

در حال حاضر کاشان با مشکلات و معضلات منطقه ای زیادی دست و پنجه نرم می کند و اینکه بخواهند بار معضلات یک استان را بر کاشان تحمیل کنند چه توجیهی می تواند داشته باشد؟!

از استاندار اصفهان و مسوولان قضایی استان اصفهان درخواست می شود تا جهت تنویر افکار عمومی دلایل و ضروریات این اقدام با وجود مخالفت‌های مردمی و مخالفت جدی برخی مسوولین شهرستان کاشان را پاسخ دهند؟!

** فعال رسانه


    (1) (0)

    ژوئن 18, 2022

    حتما ازاین کار جلوگیری شود.حتی اگر باامضا جمع کردن از مردم کاشان باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *