• شناسه خبر : 8396

برای اولین بار توسط اهل کاشانم صورت می گیرد ؛

رونمایی از اولین حضور پرسپولیس در کاشان با پیراهنی که هرگز ندیده اید

در ادامه گزارش های پایگاه خبری اهل کاشانم از حضور تیم پرسپولیس تهران در کاشان برای انجام مسابقه دوستانه با تیم های کاشانی به بررسی اولین حضور این تیم  در اسفند ۱۳۵۸ می پردازیم. 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، تیم فوتبال پرسپولس تهران در اسفند سال 58 برای نخستین بار برای برگزاری دیداری دوستانه با تیم‌ هما کاشان بدون حضور علی پروین کاپیتان وقت تیم ملی و پرسپولیس به کاشان سفر کرد.

در حالیکه مسابقات باشگاه های تهران در سال 1358 بدلیل ناآرامی و اغتشاشات  تماشاگران در روی سکوها در هفته دوم و نیمه دوم آبانماه تعطیل شده بود تیم فوتبال پرسپولیس در روز دوشنبه سیزدهم اسفند 1358 در فضایی کاملا فوتبالی و به دور از اغتشاشات و درگیری های سیاسی اوایل انقلاب در ورزشگاه چهل جریب  به مصاف تیم ریشه دار هما کاشان رفت.

تیم فوتبال پرسپولیس و هما کاشان سال 1358 + پرسپولیس در کاشان

در این دیدار دوستانه تیم فوتبال پرسپولیس تهران موفق شد با نتیجه دو بر صفر و با گل های محمود خوردبین و مرحوم مجید سبزی میزبان خود هما کاشان را شکست دهد.

دعوت از پرسپولیس  برای بازی در کاشان بواسطه رفاقت جواد الله وردی بازیکن  پرسپولیس با هم دانشگاهی خود مرحوم احمد جمالی و از اعضای مدیریتی تیم هما کاشان صورت گرفته بود.   

از نکات قابل توجه در این بازی دوستانه حضور پرسپولیس با لباس مشکی و یقه و سر آستین قرمز است که در تاریخ این باشگاه ورزشی پوشیدن این لباس برای اولین بار  تاکنون  صورت پذیرفته است.

از دیگر نکات جالب توجه  دیدار  مذکور ، اهدا کاپی توسط تیم پرسپولیس بعنوان تقدیر و تشکر به  تیم هما بوده که در طرف مقابل نیز تیم هما   دسته گلی به جواد الله وردی و محمود خوردبین کاپیتان وقت پرسپولیس اهدا می کند.

 تاکنون تیم پرسپولیس تهران  شش مرتبه در سال های 58، 59، 61، 70، 77 و 86 برای انجام مسابقه دوستانه به کاشان سفر کرده و هفت بازی انجام داده است .

پیش از این پایگاه خبری اهل کاشانم تصاویر و عکس های دومین و سومین حضور تیم پرسپولیس در کاشان در سال 59 (لینک خبر) و سال 61 (لینک خبر) منتشر کرده بود  و در آینده نزدیک گزارش تکمیلی به همراه تصاویر حضور پرسپولیسی ها در 40 سال اخیر در کاشان منتشر می شود. 

تیم فوتبال پرسپولیس و هما کاشان سال 1358 + پرسپولیس در کاشان

ایستاده از راست: ناشناس-ناشناس-عباس جمالی- مهندس عباس کهکشانی- محمدشمالی – کوروش شهبازی فر(دروازه بان پرسپولیس)-محسن الله وردی(پرسپولیس)- علیرضاحیدری(پرسپولیس)-  ناشناس-ناشناس-رمضان جعفری (پرسپولیس)حسین روسفید- محمودجهانی-  جوادحسن زاده(پرسپولیس)-حسن شفیع نیا(پرسپولیس)-حسین سیرم-حمید درخشان(پرسپولیس)-  علی امیداوری

 نشسته از چپ: محمود پازوکی (پرسپولیس)-جوادذبیحی- مرتضی دشتی زاده- محسن امیدواری-  محمدمایلی کهن(پرسپولیس)-احمد همایی- حسین کاشی نژاد (پرسپولیس)-محسن راگردی _ جواد الله وردی(پرسپولیس)- محمودنیک نهاد-مرحوم مجید سبزی(پرسپولیس)-محمدتبریزیان- علی مقدم – محمود خوردبین(پرسپولیس)-شهید حسن شکرریز-  مرحوم احمد جمالی

پانوشت: 

گفتنی است نگارنده طی تماسی که با آقایان جواد الله وردی و جواد حسن زاده دو بازیکن پرسپولیس حاضر در عکس گرفته این چهار چهره ناشناس برای ایشان هم قابل شناسایی نبودند ولی پیگیری ها برای شناسایی این بازیکنان در هنگام  انتشار گزارش نهایی ادامه دارد.

گزارش: سید مصطفی مروج

باتشکر از حسین روسفید بازیکن اسبق همای کاشان،حبیب شرافتی و مصطفی مازندرانیان فرد


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *