• شناسه خبر : 10227

راه را به روی مسافران بازگذاشتند حالا مدام می‌گویند که برگردید!

بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا در کشور و منطقه کاشان می‌گذرد و هنوز که هنوز است بعد از ۱۳ ماه مدیریت بحث انگیز و تصمیمات فاجعه آمیز آقایان در ستادهای تصمیم گیری عرصه را روز به روز برای مردم تنگ کرده‌است.

یادمان نمی رود چطور سال گذشته و در اوج شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان و در حالی که کاشان به یکی از مناطق قرمز کرونایی تبدیل شده بود و با وجود درخواست های مکرر مردمی و مسئولین محلی و همچنین نماینده منطقه کاشان در آران و بیدگل مبنی بر تعطیلی کاشان، تمام این خواسته ها به طرفه العینی از طرف مسئولین تصمیم گیرنده استانی وتو شد و اسفند و فروردینی سیاه را برای مردم کاشان رقم زدند.
نمی دانیم آقایان مسئول در پس ذهن خود برای این تصمیمات فاجعه آمیز در حق مردمان کاشان چه نیت و قصدی دارند که اینقدر به بهانه‌های مختلف و به خصوص به بهانه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا شرایط کاشان را درک نکردند و یا نخواستند که درک کنند.

در حالی که چند روز پیش از نوروز تعطیلی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان اعلام شد، به ناگهان و به دلایلی که بر ما آشکار و پنهان است به بهانه ایجاد زیرساخت های سفر ایمن دروازه‌های کاشان را بر روی گردشگران و مسافران گشودند و متاسفانه ره آورد این سفرها چیزی جز شیوع ویروس کرونا نبود.

از این موضوع که بگذریم چگونه عده‌ای در همین داخل شهرستان به بهانه توسعه گردشگری و ایجاد سفر ایمن زنگ پشت زنگ و پیگیری پشت پیگیری که تصمیم مقامات و مسئولین کاشانی خلاف مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست ولی مدیران و مسئولین استانی هم با همین بهانه با بی تفاوتی تمام نسبت به اوضاع و شرایط کاشان رای به بازگشایی اماکن گردشگری کاشان دادند و حداقل و باز هم تکرار می کنم حداقل پیامد این تصمیم ناشایست و ناصواب شناسایی یک بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی از بین مسافران بود که فقط خدا می‌داند این مسافر چند نفر از دیگر شهروندان و همشهریان بی گناه کاشانی را آلوده کرده‌است.

وقتی مدیران و مسئولین استانی و اداره کل میراث فرهنگی و حتی وزارت میراث نتوانند کوچکترین زیرساخت یک سفر ایمن که همان فروش اینترنتی بلیط را فراهم کنند چه نتیجه‌ای باید جز این داشت؟

مسئولین و مدیران محلی کاشان در حالیکه مکررا وضعیت کاشان را برای مسئولین استانی بالادستی و شرایط کاشان به دلیل گردشگرپذیر بودن و قرارگیری در شاهراه گردشگری ایران را مکرر توضیح داده بودند چرا حال مسئولین استانی تا این حد بی‌تفاوت بودند تا به حدی که طی روزهای گذشته با روند افزایشی وحشتناک بیماران مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی منطقه کاشان به حد هشدار رسیده‌است.

قصدی برای متهم یابی از آنچه تاکنون رخ داده‌است نداریم که ما عادت کرده ایم به اینکه در هر موجی از شیوع کرونا، مقصر اول و آخر مردم هستند و بس!

علی ایحال اینکه مناطق گردشگری کاشان را در عین بی تدبیری باز کردند و حال که در حال نزدیک شدن به بحران هستیم به فکر اعمال محدودیت هستند، نشان از مدیریت دور از تدبیر آقایان در هر سطحی از مدیریت در سطح ملی و استانی و حتی محلی است که باید جواب قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *