• شناسه خبر : 7999

در شهر زندگی مطرح شد:

در روابط زوجین خراب‌ترین رابطه‌ها با وقت‌گذاری کیفیِ زوجین برای هم خوب می‌شود/ عشق را به زبانی که همسرتان دوست دارد ابراز کنید

یک کارشناس حوزه خانواده، وقت نگذاشتن برای خانواده را یکی از آفات‌های زندگی مشترک دانست و بر عشق ورزی به زبان مورد علاقه همسر تاکید کرد.

مریم دهقانیان در برنامه پخش زنده شهر زندگی با موضوع روابط زوجین که هر دوشنبه به همت فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی از صفحه اینستاگرام پایگاه خبری اهل کاشانم پخش می‌شود، با تاکید به تاثیر عشق در بالابردن کیفیت زندگی مشترک، گفت: از معجزه عشق غافل نشوید و با یکدیگر با زبان عشق صحبت کنید.

وی با تاکید به اینکه به شکلی که همسرتان دوست دارد به او عشق بورزید، گفت: هرشخصی دارای یک زبان عشق است که می‌تواند با گفت‌وگو، هدیه، رابطه جنسی و یا کاری انجام دادن باشد.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه اگر حال زندگی ما خوب نیست، باید در رفتار خود تغییر ایجاد کنیم، گفت: خراب‌ترین رابطه ها با وقت‌گذاری کیفی برای یکدیگر خوب می‌شود.

دهقانیان با تشریح روابط زوجین گفت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه محسوب می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما متاسفانه در جامعه امروز بی توجهی زوجین به کانون خانواده باعث بروز مشکلاتی شده که کم وقت گذاشتن برای خانواده از سوی زوجین برای پیشرفت فردی یکی از این موارد است.

وی با بیان اینکه این مشکل نه تنها در بین زوجین جوان بلکه در زندگی مشترک زوجین قدیمی هم وجود دارد، تصریح کرد: اینکه زوجین بگویند ما برای تعالی و پیشرفت خانواده تلاش می‌کنیم و فرصتی برای وقت گذاشتن با یکدیگر نداریم بسیار اشتباه است چرا که زندگی بر مبنای توجه، عشق و احترام شکل می‌گیرد.

کارشناس برنامه شهر زندگی خطاب به همسران گفت: بهترین روش برای از بین بردن این آفت زندگی، در نظر گرفتن وقت کیفی میان همسران است که برای مثال بدون حضور فرزندان به تماشای فیلم، پارک، مطالعه کتاب و پیاده‌روی بپردازند.

وی مطالعه کتاب‌های چهار فصل ازدواج، ازدواج بدون شکست و کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر را به زوج‌ها برای بهبود روابط زوجین پیشنهاد داد.

برنامه شهر زندگی دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۰ شب با حضور کارشناسان حوزه خانواده و با پرداختن به موضوعات و معضلات زندگی مشترک به صورت زنده( لایو )از پیج رسمی فرهنگ‌سرای علامه ‌فیض‌کاشانی به نشانی https://instagram.com/feyzkashan و همچنین پیچ اهل‌کاشانم به نشانی https://instagram.com/ahle.kashanam پخش می‌شود.


    (0) (0)

    سپتامبر 28, 2020

    سلام تشکرازعوامل اهل کاشانم وتشکرازبرنامه شهرزندگی ازصحبتهای کارشناس خانواده هم تشکرمی کنم وواقعاخداخیرشان بدهدصحبتهایشان واقعامفیدودرست. چون یکی ازمشکلات ماخانواده هاهمین است فرمودندحتی برای تعالی وپیشرفت زندگی که ازنظرمادی فکرکنم منظورش بودتلاش می کنی کافی نیست ولی بازبایدبرای همسرت وقت بگذاری توجه کنی حال مشکل بعضی ازمااین است بعضی همسرهامالی هم زیادتلاش نمی کنندولی آن توجه ووقت هم برای زن وفرزندنمی گذارندکه همین باعث مشکل شده است.ان شاءالله که به صحبتهای کارشناس عمل کنیم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *