• شناسه خبر : 16265

سخنگوی شورای شهر کاشان خبر داد:

درخواست خسارت یک هزار میلیارد تومانی مالک پروژه های بلاتکلیف از شهرداری کاشان

سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مالک پروژه های بلاتکلیف شهر درخواست خسارت یک هزار میلیارد تومانی ار مدیریت شهری بابت تعهدات و توافقات قبلی با شهرداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین حیدریان در شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان اظهار کرد: با توجه به دغدغه های مدیریت شهری مذاکراتی با مالک زمین های واقع در ۱۵ خرداد، ساختمان های نیمه کاره خیابان رجایی، زمین باغ فیروزی در پشت باغ فین و سوله های روبه روی مسجد الحسین داشتیم تا بتوانیم برای حل مشکلات این پروژه ها راهکاری پیدا شود.

 وی افزود: با توجه به امتیازات و قیمت زمین به نرخ روز برای ساماندهی پروژه های این مالک شهرداری می تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان آن هم در قالب دادن امتیاز نه پرداخت وجه نقد توافقاتی داشته باشد و پرداخت خسارت یک هزار میلیارد تومانی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: مباحث این پروژه ها از سال ۸۲ با شهرداری آغاز شده است که با وجود گذشت زمان زیاد و سخت تر شدن کار در این چند ماه با مذاکره مستقیم با مالک و جلسات کارشناسی در شهرداری تلاش کردیم تا با تعریف مدلی، مالک به خواسته ها و مطالبات خود برسد.

وی افزود: عمده بحث مالک زمین ۹ هزار متری باغ فیروزی واقع در پشت باغ فین است که در توافقی در سال ۸۲ با توجه به طرح تفضیلی آن زمان قرار بود یک معبر ۲۰ متری از جلو آن زمین رد شود و ایشان دو هزار متر تجاری سازی کند که با توجه به تغییر طرح تفصیلی و ضوابط میراث فرهنگی این کار الان میسر نیست.

عضو شورای شهر کاشان گفت: مالک حتی دو‌ سال پیش در مراجع قضایی مبنی بر لزوم شهرداری بر انجام تعهداتش شکایت کرد که با توجه به دفاعیات صورت گرفته این شکایت رد شد.

حیدریان در پایان خاطرنشان کرد: دلیل توقیف زمین های ریسندگی در ۱۵ خرداد به دلیل شکایت سازمان تامین اجتماعی برای ۹ پلاک آن است که شنیدم این پلاک ها را به مزایده گذاشته اند و مسایل آن ربطی به شهرداری کاشان ندارد. .


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *