• شناسه خبر : 12719

بر اساس شاخص رتبه‌بندی تایمز؛

دانشگاه کاشان رتبه‌ دوم دانشگاه‌های جامع ایران را کسب کرد

معاون فناوری و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان اعلام کرد: این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌های دانشگاهی از سوی نظام رتبه‌بندی تایمز، رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ جهان، چهارم دانشگاه‌های ایران و رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشورمان را کسب کرده است.

مجید منعم‌زاده یک‌شنبه ۱۴ شهریور‌ماه با اشاره به رتبه‌بندی بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور در رتبه‌بندی تایمز افزود: ۵۸ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی حایز رتبه شدند که اختلاف رتبه‌ها بسیار کم و امتیازهای دانشگاه‌ها بسیار نزدیک است.

وی مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی را آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی عنوان و اضافه کرد: این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با ارزش ۳۰ درصد، پژوهش با ارزش ۳۰ درصد، استنادات با ارزش ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با ارزش هفت و نیم درصد و ارتباط با صنعت با ارزش ۲ و نیم درصد بهره گرفته است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان اظهار داشت: موسسه تایمز در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ برای تأمین داده‌های پژوهشی با نظام رتبه‌بندی Quacquarelli Symonds (QS)همکاری داشته است که ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را با ۶ شاخص ارزیابی می‌کرد.

وی افزود: از سال ۲۰۱۰ موسسه تایمز همکاری خود را با موسسه QS پایان داد و موافقتنامه جدیدی با تامسون روتیرز (موسسه اطلاعات علمی ISI) امضا کرد تا روش جدید خود را عملیاتی کند.

پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *