• شناسه خبر : 12774

پاسخ مدیر مخابرات کاشان به رئیس شورا:

خدمات مخابرات در سکوت و آرامش است

مدیر مخابرات کاشان گفت: سامانه 118 مخابرات کاشان همواره پاسخ‌گوی همشهریان محترم است و در صورتی که مشترکین در این خصوص یا سایر موارد مربوط به این شرکت با اشکال، اختلال یا احیاناً پاسخ‌گویی نامناسب مواجه شوند به روابط عمومی شرکت منعکس نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و رسیدگی شود.


قاسمعلی سلوکی افزود: وظیفه شرکت مخابرات در کناردیگر سازمان‌ها و شرکت‌های اداری و خدماتی، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان محترم است و هرگونه نقص و کوتاهی از سوی هرکس غیرقابل پذیرش است. البته مخابرات کاشان تلاش کرده است خدمات خود را در سکوت و آرامش انجام داده و رسالت سازمانی خود را در عمل به مردم ثابت نماید.

وی تصریح کرد: همکاران سامانه 118 در ساعات معمول شبانه روز بلافاصله پس از برقراری تماس پاسخ‌گوی مردم هستند و زمان انتظار در ساعات اوج ترافیک – ساعت 9 تا 12 صبح – حداکثر 30 تا 50 ثانیه است که درصدد کاهش آن هستیم.

سلوکی استفاده از ظرفیت خالی سامانه‌های 118 مستقر در کل استان را در راستای افزایش بهره‌وری و ارتقای خدمات مخابرات دانست و گفت: با توجه به این که بانک اطلاعات شماره تلفن ثابت مشترکین استان متمرکز شده است، امکان پاسخ‌گویی اپراتور سامانه 118 در هر نقطۀ استان به خصوص در زمان‌های اوج ترافیک فراهم گردیده است.

مدیر مخابرات کاشان یادآور شد: البته ناگفته نماند بانک اطلاعات شماره ثابت شهروندان که مشترکین حقیقی شرکت مخابرات محسوب می‌شوند به صورت کامل و جامع ثبت گردیده است و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد ولیکن با وجودی که از سازمان‌ها و نهادهای عمومی و دولتی و همچنین اصناف درخواست شده است شماره پاسخ‌گویی خود را به مخابرات کاشان اعلام نمایند متأسفانه علی‌رغم یپگیری‌های متعدد که به صورت مکاتبه و حتی تماس تلفنی انجام شده است همچنان برخی نهادها و سازمان‌های دولتی شماره تماس پاسخ‌گویی خود را به مخابرات کاشان اعلام نکرده‌اند که در اولین فرصت نام این سازمان‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

سلوکی گفت: ثبت شماره تلفن ثابت مراکز تجاری و اصناف به خصوص مطب پزشکان در سامانه 118 منوط به ارائه مجوز فعالیت همراه با تاریخ اعتبار است. گاهی مشترک معترض است که چرا شماره مطب پزشکی که معروف و در حال فعالیت است در سامانه وجود ندارد و تصور شده که مشکل از بانک اطلاعاتی مخابرات است، در صورتی که چنین نیست و ممکن است مشکل از نقص مدارک ارائه شده باشد و لازم است توسط مشترک رفع گردد.

مدیر مخابرات کاشان تعامل شهرستان با استان را برای تحقق پروژه‌های مخابراتی مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: الحمدالله تا کنون اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان از طریق استان و بخشی هم به صورت ملی در بهترین شرایط و کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است و حداقل در حوزه مخابرات پروژه‌ای وجود ندارد که به خاطر کارشکنی استان متوقف مانده باشد یا اعتبار آن تأمین نشود. البته ممکن است مشکلاتی در نحوه ارتباط و دریافت اعتبارات دیگر سازمان‌ها و ادارات کاشان از مرکز استان وجود داشته باشد ولی نباید همه چیز را تحت شعاع مسائل حاشیه‌ای قرار داده و خدمات و حمایت‌ها را نادیده بگیریم. تجربه ثابت کرده هر وقت مسئولین خود را گرفته حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی کرده‌اند «ضرر» و «خسارت» آن بر مردم و منطقه تحمیل شده است.

سلوکی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مخابراتی در طول سال گفت: همواره پروژه‌های مخابراتی در سه مناسبت زمانی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که نشان‌دهنده پویایی و تلاش شرکت مخابرات است. در دهه فجر سال گذشته 69 طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر 24 میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری رسید. کمتر از 3 ماه پس از آن و در 27 اردیبهشت‌ماه امسال – روز ارتباطات – 43 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 9 ملیارد و پانصد میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. چند روز پیش با وجودی که کمتر از 4 ماه از افتتاح پروژه‌های روز ارتباطات نگذشته، به مناسبت هفته دولت 37 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. انشاءالله در دهه فجر امسال نیز مردم شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های دیگری در حوزه مخابرات خواهند بود. آیا این حجم از کار و جذب اعتبارات در شهرستان ناشی از بی‌توجهی مسئولین به مردم و شهرستان است؟

مدیر مخابرات کاشان افزود: نحوه ارتباط مخابرات کاشان با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی داخل شهرستان نیز تعاملی و با رویکرد «حل مسئله» است. تلاش کرده‌ایم مشکلی از مردم حل شود و صرفاً به منافع سازمانی نباشیم. به عنوان مثال جابجایی خطوط زیرساختی مخابرات در پروژه زیرگذار میدان ولیعصر هزینه‌ی بالایی بر مخابرات کاشان تحمیل کرد و تنها بخشی از آن این به عهده شهرداری کاشان قرار گرفت. با این وجود مخابرات کاشان از هرگونه همکاری و همراهی در حوزه زیرساختی مخابرات با هر سازمان دولتی و عمومی در سطح شهرستان دریغ نکرده و با تمام قوا آماده ارائه خدمات به همشهریان محترم در کلیه نقاط شهرستان می‌باشد.

سلوکی تصریح کرد: البته همۀ این‌ها و بیشتر از این‌ها چیزی جز انجام وظیفه نیست. مردم شایسته بهتر از این‌ها هستند و حتماً ممکن است نواقص و مشکلاتی نیز وجود داشته باشد ولی راه حل آن «اتحاد»، «همدلی»، «گفت‌وگو» و توجه به مسائل از طریق فرایندهای «کارشناسی»، «علمی» و «قانونی» است و با فرافکنی چیزی حل نخواهد شد.

لازم به ذکر است علی هاشمی‌طاهری رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در جلسه رسمی شورا در هفته‌ای که گذشت از نحوه پاسخ‌گویی سامانه 118 کاشان گلایه کرده و آن را ناشی از تقابل استان با کاشان دانسته بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *