• شناسه خبر : 5417

خدشه دار شدن اعتماد مردم موجب عقب افتادن توسعه شهر می شود

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نبود هم پوشانی و هم افزایی میان نهادهای شهری و خدشه دار شدن اعتماد مردم سبب عقب افتادن عمران و توسعه شهر و بی نتیجه ماندن زحمات و نتایج شهری می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهدی جمالی نژاد در همایش «کاشان در آستانه تحول» در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: بی اعتمادی و گسل ایجاد شده بین مردم و مسئولین نگران کننده است لذا باید از جهت گیری های سیاسی که سبب می شود اتحاد درون نظام و میان دولت مردان خدشه دارشود به شدت دوری کرد

وی با اشاره به آنکه کشور همواره از دل تحریم ها و سختی ها سربلند بیرون آمده است، اذعان کرد: امنیت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور زمانی فراهم می شود که احساس تعلق مردم به شهر و بوم خود افزایش یابد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری کاشان یک مجموعه موفق متشکل از مدیران جوان و ناظران با تجربه است که وظیفه دارند با اتحاد و همدلی عمران و آبادانی شهر را دنبال کنند.

اختصاص 400 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی دهه فجر کاشان

معاون عمرانی استانداری اصفهان در این همایش با اشاره به تعدد افتتاح طرح های عمرانی در استان اصفهان و شهر کاشان گفت: در دهه فجر امسال با تخصیص حدود 400 میلیارد تومان اعتبار حدود 220 پروژه عمرانی در شهرستان کاشان کلید خورده است.

حجت الله غلامی با اشاره به پروژه های افتتاح شده در دو بازه زمانی هفته دولت در شهریورماه و دهه فجر تصریح کرد: در این دو بازه زمانی هر روز 10 پروژه عمرانی کلید خورده که به طور کلی حدود 3 هزار و پانصد پروژه با مبلغی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

غلامی با تاکید بر اینکه مهم ترین بحث استان اصفهان موضوع آب است گفت: انتقال آب از سایر حوزه ها به حوزه آبریز زاینده رود مورد پیگیری است که در حال حاضر سه پروژه فعال در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها سامانه دوم آبرسانی به چهارده شهرستان از جمله کاشان است که امیدواریم در سال 99  افتتاح شود.

وی با بیان آنکه کل اعتبارات عمرانی استان اصفهان در بودجه 98 تنها 2100 میلیار تومان است، اذعان کرد : بخش کثیری از اعتبارات عمرانی شهرها برگرفته از مشارکت بخش خصوصی است که این مشارکت به سبب پتانسیل های بالقوه موجود به صورت ویژه معطوف به بحث گردشگری در شهر کاشان است.

غلامی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات هزینه شده برای پروژه های عمرانی برگرفته از تبصره ها و مشوق های بودجه است که استفاده از آن وابسته به هنر مدیریتی شهرداری هاست و بخش دیگر آن برگرفته از اعتبارات عمرانی 108 شهرداری استان است به گونه ای که شهرداری ها پیش ران های پروژه های عمرانی کشور هستند.

جهت گیری های جناحی نباید مانع توسعه شهر شود

رئیس شورای شهر کاشان در این همایش با تاکید بر نگاه انسان محورانه در امور شهری گفت: کاشان از جمله شهرهای مورد اهمیت در کشور است که جنجال های جناحی، سیاسی، گروهی و فردی نباید مانع آبادانی و توسعه پایدار آن بشود.

علی رسول زاده افزود: امیدوارم در سال 99 با همت، وحدت و زیربناهای قوی به سمت کاشانی توسعه یافته و متعالی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: باید از پتانسیل ها و نیروهای موجود در شهرداری و سایر دستگاه ها به جا و به موقع و با نگاهی انسان محورانه در جهت تقویت زیرساخت های شهر به خصوص در زمینه  گردشگری بهره بگیریم.

رسول زاده خاطرنشان کرد: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور قول مساعدت و تخصیص اوراق مشارکت در بودجه عمرانی و توسعه شهری را داده است که امید است به زودی محقق شود.

مجلس مشورتی در محلات شهر ایجاد شده است

سعید ابریشمی راد ،شهردار کاشان  در این همایش با اشاره به اهمیت وحدت در دهه فجر گفت: مدیریت شهری به معنای تجلی اراده مردم در ساختن شهری آباد است که برای گسنرش و تحقق این امر در 17 ناحیه مناطق پنجگانه محلات شهر کاشان مجلس مشورتی متشکل از افراد معتمد محلی ایجاد شده است.

وی در خصوص نامگذاری همایش به عنوان «کاشان در آستانه تحول» بیان کرد: کاشان در  مقطع تغییر یک قرن قرار گرفته است و امید آن است که سال 99 دروازه ورود به آینده روشن شهر باشد و این نام پیامی برای حضور موثر شهرداری و شورای اسلامی شهر در امر توسعه شهر به عنوان نهاد سیاست گذار و تعیین کننده کاشان است.

ابریشمی راد با اشاره به آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پارک شهری با مجموع مساحت 20 هکتار در بلوار الهیه، سیمای نامناسب این محدوده را در گذشته متذکر شد: امروز به دنبال ایجاد مسیری تفریحی و گردشگری در این نقطه خواهیم بود.

گفتنی است در ششمین روز از دهه فجر چهار طرح حوزه شهری کاشان شامل آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست پردیس فرهنگی هنری کارگر، کلنگ زنی مجموعه ورزشی چندمنظوره مرحوم علی اکبر مصلح مسکن مهر و بهره برداری پارک ایران‌مهر واقع در مسکن مهر و بهره برداری از بخش دوم خط انتقال پساب شهری کاشان به طول هفت کیلومتر با اعتبار 15 میلیارد و 500 میلیون تومان در آیینی با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان به ‌بهره‌برداری رسید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *