• شناسه خبر : 6658

در صورت عدم مدیریت مصرف

خاموشی در انتظار مردم منطقه کاشان

مدیر روابط عمومی اداره برق کاشان گفت: در صورت عدم مدیریت مصرف برق مردم کاشان خاموشی محتملترین گزینه در تابستان پیش رو است.

سجاد ایجادی در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به افزایش میانگین مصرف برق مردم کاشان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: کاشان در استان نسبت به میزان جمعیت دارای بیشترین مصرف برق است.
وی با بیان اینکه در صورت تداوم عدم مدیریت مصرف برق توسط شهروندان کاشانی خاموشی محتملترین گزینه در تابستان پیش رو است، ابراز داشت: با وجود تقویت شبکه های توزیع برق در شهر کاشان، مصرف مردم نیز با شدت بیشتری افزایش پیدا کرده است و حتی باعث گذر از پیک مصرف نیز شده است.
مدیر روابط عمومی اداره برق کاشان یکی از مهمترین عوامل مصرف برق مردم کاشان را استفاده از کولرهای گازی پرمصرف و غیراستاندارد دانست و تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در هنگام خرید کولر گازی برای کاهش هزینه های جاری خانوار حتما کولرهای کم مصرف را از واحدهای صنفی مجاز تهیه کنند.
وی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق کشور تاکنون حدود ۱۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، بیان داشت: این میزان افزایش مصرف در منطقه کاشان ۱۶ درصد است که بالاتر از حد میانگین‌ کشوری و حتی استانی است.
ایجادی با تاکید بر لزوم همراهی مشترکان برق در مدیریت مصرف گفت: زمان اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ هر روز است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند و دمای ترموستات کولر گازی را بر روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرفی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی در زمان اوج مصرف و نصب سایبان بر روی کولر تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد، یادآور شد: تغییر درجه ترموستات کولر گازی از ۱۸ به ۲۴ درجه معادل ۲۰ درصد و خاموش کردن هر یک لامپ اضافی در زمان اوج مصرف هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کاهش می‌دهد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *