• شناسه خبر : 2678

حقوق معوقه کارکنان موضوع جلسه فوق العاده شورای شهر کاشان

منابع درآمدی برای به روز رسانی حقوق معوقه پرسنل شهرداری و سازمانها و شرکت های تابعه در جلسه فوق العاده شورای شهر بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی رسول زاده رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در این نشست با تاکید به فراز و نشیب های مبحث درآمد و موضوعات تابعه آن گفت: شهرداری بالغ بر22 میلیارد تومان عوارض شهرسازی و ماده صد را از مردم طلب دارد و علاوه برآن مطالبات دیگری خارج از شهر کاشان دارد که برای وصول آن اقدامات و نامه نگاری هایی شده و تحقق کامل آن نیازمند همیاری مسئولین بالا دستی است و لازم است به این دو منبع درآمدی نگاه ویژه ای شود.

وی تصریح کرد: مناطق موظفند با توجه به ساز و کارهایی که دارند مشکلات منطقه خود را راهگشایی و تدبیر کنند، در گذشته مناطق موظف به تامین منابع مالی خود بودند اما درحال حاضر بنظر می رسد همه ی بار مسوولیت درآمدی آنها به دوش ستاد است

رسول زاده بیان کرد: مهم ترین موضوع کنونی شهرداری پرداخت معوقات حقوق است که مسئولیت آن با شورا و شهرداری است و باید توجیهات را کنار گذاشت و این مهم را در اولویت قرار داد تا با ارائه راهکارهایی این مسئله را تدبیر و مدیریت کرده تا پاسخگوی مطالبات کارکنان باشیم

وی افزود: تنها بیان ظرفیت های درآمدی کافی نیست و شهرداری ملزم است با بررسی تجربیات موفق سایر شهرها حداکثر تا دوماه دیگر طرح، راهکار و دستورالعملی برای وصول آن طراحی کند. ضمن آنکه شورای شهر آماده هرگونه همکاری جهت وصول این مهم است؛ استفاده از حربه قانون برای جامعه امروز به تنهایی موثر نیست و اجرای قانون باید توام با اطلاع و فرهنگسازی مردم باشد.

برای پرداخت حقوق ها راهکار عملیاتی ارائه شود

علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر کاشان،با تاکید به اهمیت پرداخت حقوق ها گفت: برای رفع مشکلات راهکار عملیاتی بدهیم و تمام پیشنهاد های بیان شده در وصول مطالبات خلاصه می شود.

وی ا فزود: لازم است به طور جد توسط خود شهرداری پیگیری شود و یا درصدی از آن به پیمانکار داده شود تا این مطالبات را در سطح شهر پیگیری کند.

هاشمی طاهری تصریح کرد: پنج منطقه داریم و می توانیم پنج گروه وصول مطالبات را در مناطق فعال کنیم و مطالبات را در قالب طرح های عملیاتی دنبال کنیم تا با جدیت تمام تا پایان سال هیچ گونه معوقه حقوق نداشته باشیم
.
موضوع معوقات کارکنان در مدیریت بحران بررسی شود

مجید شمس،عضو شورای شهر کاشان، در این نشست بیان کرد: تا کنون حدود 5 جلسه رسمی و کمیسیون شورا پیرامون موضوع حقوق برگزار شده است در جلسه اول قرار بر آن بود که یک کمیته درآمدی پایدار توسط متخصصین امر تشکیل شود و دنبال راهکار باشند و نتایج حاصله را در صحن علنی بیاورند تا بنابر مسائل پیش رو تصمیم گیری شود که جا دارد از پیگیری رئیس شورا تشکر شود اما با این حال بیشتر این جلسات به بیان گزارش کار و دفاع از کارکرد سازمان ها صرف شده که توقع می رود این موضوع در قالب مدیریت بحران دنبال شود.

وی تصریح کرد: پرداخت پنج برج حقوق امسال و تدارک حقوق ماه جاری همچنین تحقق 99 درصدی بودجه پیش بینی شده امسال در شرایط اقتصادی فعلی اقداماتی شایان تقدیر است که از جانب شهرداری صورت گرفته است.

شمس خاطرنشان کرد: توقع می رود با انجام اقدامات کارشناسی شده نتیجه بهتری در خصوص به روز رسانی حقوق معوقه شکل بگیرد و اگر نه شهردار وظایف و مسائل مربوط به خود را حل می کند. لذا از رئیس شورا درخواست دارم تا جلسات تخصصی تر و علمی تر برگزار شود و از بیان حرف های تکراری پرهیز شود تا به راهکارهای مشخصی برسیم.

شهرداری 60 میلیارد تومان مطالبات نوسازی دارد

حسینعلی وکیل،عضو شورای شهر کاشان،به بیان راهکارهایی در خصوص حل مشکل معوقات حقوق پرسنل پرداخت و بیان کرد: شهرداری حدود 60 میلیارد طلب در حوزه نوسازی دارد که ناتوانی در وصول این عوارض یکی از مشکلات مهم است.

وی افزود: بنا به ماده 12 قانون «شهرداری های مشمول ماده دو این قانون مکلف هستند ظرف دو ماه از تاریخ انقضا مهلت مقرر مشخصات مودیانی را که نسبت به پرداخت عوارض املاک خود اقدام نکرده اند به موسسات برق و گاز معرفی کند و موسسات مذکور مکلفند با اعلام مهلت دو ماهه به مودی هرگاه مطالبات شهرداری تا انقضا مهلت وصول نشود نسبت به قطع برق و گاز محل سکونت ملکی او اقدام کند.»

وکیل در ادامه گفت: پیشنهاد می دهم کمیته پنج نفری متشکل از شهرداری، فرمانداری، شورای شهر، اداره برق و اداره گاز برگزار شود که این کمیته هماهنگی لازم برای اجرای این ماده را فراهم کند.

وی تصریح کرد: قانون بسیار شفاف بیان شده است و سازمان ها مکلفند آن را اجرا بکنند چنانچه که همکاری نکنند می توانیم نسبت به آنها اقامه دعوی بکنیم لذا خواهشمند است شورا حتما در این موضوع ورود پیدا کند چرا که فرهنگسازی در کنار اعمال قانون جواب می دهد.

وکیل خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در خصوص اصناف نیز پیشنهاد تشکیل کمیته ای مشترک بین شهرداری، شورای شهر و جامعه اصناف تشکیل داده شود و راهکار های مناسب جهت همکاری بیشتر اصناف با شهرداری و حصول 20میلیارد درآمد اصناف از این طریق اندیشیده شود.

وی در خصوص وصول مطالبات عوارض خودرو ضمن هماهنگی با پلیس راهور و تصویب مصوبه ای برای پرداخت بخشی از مطالبات به عوامل اجرایی آن می تواند موثر باشد.

وکیل در خصوص عوارض ماده 100 افزود: وظیفه اعمال، دریافت و شناسایی این عوارض که شامل ممیزی ساخت و سازها و کاربری های غیر مجاز است باید به شهرداری های مناطق واگذار شود و برای تشویق همکاری مناطق بخشی از این درآمد را به پرسنل متولی این امر در مناطق اختصاص دهیم.

طرح شهرداری شیشه ای اجرا شود

عفت پدرام فر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، در این نشست بیان کرد: مسئله کسب درآمدها تنها برای پرداخت حقوق ها نیست بلکه یافتن راهکار هایی برای افزایش درآمد و به منزله افزایش خدمات به شهروندان است که باید بطور جدی پیگیر آن باشیم.

وی افزود: انتظار می رود پیشنهادی به شورا ارائه گردد تا با همیاری شورا تصویب گردد، اما موضوعات پیشنهادی نبایست تکرار راهکارها و اهرم هایی باشد که در دست خودتان وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت آگاه سازی مردم بیان کرد: طرح حالا نوبت ماست اتفاق خوبی بود که پیگیری نشد و به نتیجه مطلوب نرسید و مردم اطلاعات کافی در خصوص عوارض ها ندارند.

پدرام فر خاطرنشان کرد: پیشنهاد طرح شهرداری شیشه ای که براساس آن مقدار هزینه ها و درآمد های شهرداری به طور کامل و شفاف به مردم ارائه می شود از جمله طرح هایی است که به یقین در جذب همیاری مردم موثر خواهد بود.

ساخت و سازها نامناسب را به درآمد تبدیل کنیم

مصطفی کردمیل،عضو شورای اسلامی شهر کاشان،با بیان نگرانی همگانی درخصوص معوقات حقوق گفت: مشکل ساخت و سازهای نامناسب و تفکیک ها را با انعطاف و تسهیل در قوانین به درآمد تبدیل کنیم و همچنین از پتانسیل ادارات برای وصول عوارض استفاده کنیم.

پاشنه آشیل شهرداری ها مباحث درآمد است

سعید ابریشمی راد،شهردارکاشان، در این نشست بیان کرد: اصلی ترین مسئله و پاشنه آشیل تمام فعالیت های شهرداری مبحث درآمد است که اگر در چهارچوب صحیحی قرار بگیرد به تبع آن مشکل پرداخت حقوق،مطالبات و احکام قضایی حل می شود.

وی تصریح کرد: نقدینگی هزینه های اجتناب ناپذیر که در کف موجودیت شهرداری است در ماه به مبلغ 15 میلیارد تومان است که تامین آن به نسبت تمام موضوعات درآمدی و بر مبنای مقیاس جغرافیایی بین مناطق و ستاد تنظیم،توزیع و ابلاغ می شود.د.

🔸ابریشمی راد همچنین بیان کرد: برای حل مشکل درآمد لازم است کشف و شناسایی منابع جدید درآمدی که به عنوان یک تکلیف به مرکز پژوهش های شورای شهر واگذار و در این خصوص کمیته تخصصی تشکیل شود تا لیستی از منابع جدید درآمدی و منابع مشخص صعب الوصول یا وصول نشده را تنظیم کنند و درگام دوم مکانیزم لازم جهت حصول آن ارائه دهند.

ابریشمی راد با تاکید به اهمیت ورود شورای شهر به عنوان نهاد سیاست گذار و هدایت گرافزود: عوارض نوسازی،کسب و پیشه و خودرو جز منابع پایدار و قانونی شهرداری است که مکانیزم حصول آن بطور ویژه در قانون آمده است و برای تحقق آن نیاز به حمایت شورای شهر دارد.همچنین افزایش قیمت ها در سال 98 بیش از پیش بینی بودجه بوده و به ناچار برای پرداخت حقوق کارکنان از ردیف بودجه فراتر رفتیم که اصلاح آن نیازمند مصوبه شورای شهر است.

 

حقوق شهرداری کاشان

97 درصد بودجه شش ماه اول محقق شده است

مجتبی ولی پناه، معاون اداری و مالی شهرداری در این نشست اظهار کرد: طبق بودجه سال 98 تعهد شش ماه وصول درآمد شهرداری 213میلیارد بوده که تا به حال 208میلیارد آن محقق شده است و 97 درصد تحقق داشته ایم.

بالغ بر 30 درصد درآمد شهرداری درآمد نقد است که تمام آن به پرداخت حقوق تخصیص داده می شود لذا شهرداری در شش ماه نخست سال پنج حقوق کامل با بیمه به کارکنانش پرداخت کرده و بالغ بر56 میلیارد تومان پول نقد پرداخت شده است که 28 میلیارد آن از منابع داخل شهر و توسط مناطق وصول شده و 50 درصد آن از طریق ارزش افزوده بدست آمده ، و علاوه برآن43 میلیارد تومان مطالبات افراد حقیقی و حقوقی در قالب دیون پرداخت شده است.

ممیزی ها در شهرداری بایگانی می شود

عباس شافعی، مدیر درآمد شهرداری ، گفت: شهرداری ها هر 5 سال یکبار باید ممیزی شهر را تمدید بکنند و اتفاقاتی که بین دو ممیزی افتاده باید شناسایی و تبدیل به داده های درآمد زا برای شهرسازی شود؛ ممیزی ها عموما بایگانی و کتابخانه ای انجام می شوند و از آنجا که بستر اطلاعات شهری بر مبنای سیستم جی آی اس طراحی شده اند توجه چندانی به ممیزی نمی شود ضمن آنکه ممیزی عملیات هزینه بری است و به همین دلیل در بودجه امسال پیش بینی نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح پایش املاک جایگزین ممیزی شده است که بر اساس آن درآمدهایی که در فیش های محاسباتی قابل وصول در مناطق مختلف توسط کارشناسان تبدیل به ریال می شود و از طریق مرکزی که در شهرداری تشکیل شده دنبال و به وصول مطالبات منجر می شود؛ این طرح در دو جلسه قبل کمیسیون اقتصادی مطرح شد و تمام اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند.


    (0) (0)

    سپتامبر 30, 2019

    سلام خدمت شهردارومسئولین شورای شهربهترین کاروفکری که کردیدوبهترین رفتاری که دعای خیرکارمندان وکارگران بدرقه شماخواهدبودبه روزکردن حقوق وبه موقع کردن حقوق کارکنان شهرداری است تاهم به حق وزحمت خودبرسندوهم دراین اوضاع اقتصادی بتوانندمایحتاج اصلی زندگی راتامین کنندوبتوانندخوراکی برای فرزندانشان تامین کنندتامشکل تغذیه نداشته باشندوآنقدرقرض ونسیه نکنندتاخجالت مغازه دارومردم رابکشند

    محمودنعمتیان
    (0) (0)

    محمودنعمتیان

    اکتبر 5, 2019

    همیاری مردم زمانی تحقق پیدا می کند که نگاه مسئولین به آنها عوض شود درهرجلسه ای درصدد این هستید بنحوئی مردم را تحت فشارقرار دهید درتمامی مباحث تان نشانی از فکرکارشناسی وبرنامه ریزی دیده نمی شود .مردم زمانی همیار می شوند که احساس تعلق داشته باشند . عدالت راببینند ، تبعیض درآن جامعه نباشد .درحال حاضر قبیله بازی ،دسته بازی ، باندبازی همه چیزراتحت الشعاع قرارداده است . بیایید اعتمادرابه مردم بازگردانیم وراه آن خدمت صادقانه است. وبرای محقق شدن آن نیاز به احساس مسئولیت وپاسخگوبودن دربرابر مردم است. انشااله روزی گسترش عدالت گریبان این همه نابرابری راخواهد گرفت.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *