• شناسه خبر : 5162

سوداگران زمین در کاشان با چالش جدی روبه رو می شوند

فرماندار کاشان گفت: قطعا با حساسیت دادستان به عنوان مدعی العموم و با تشکیل کمیته ویژه رسیدگی، سوداگران زمین و متخلفان در این شهرستان با چالش های جدی روبرو می شوند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی اکبر مرتضایی در حاشیه بازدید از محل های وقوع تخریب اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در ابتدای جاده قمصر کاشان افزود: این حجم از ساخت و ساز غیر مجاز و سرمایه گذاری های کلان در این ناحیه شهر، از حریم امن کاذب و اطمینان خاطر متخلفین به عدم برخورد قانونی نشات می گیرد.

وی با ابراز ناخرسندی از نحوه نظارت بر ساخت و ساز در حریم شهر کاشان تاکید کرد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از ضابطه در حریم شهر کاشان برابر قانونی عمل خواهد شد.

وی تصرف اراضی ملی، ساخت و سازهای بدون ضابطه و مجوز، تجاوز به حریم رودخانه و اقدامات برخی دستگاه های خدمات رسان را از تخلفات این بازدید میدانی برشمرد و گفت: قطعا با حساسیت دادستانی به عنوان مدعی العموم و با تشکیل کمیته ویژه رسیدگی، سوداگران زمین و متخلفان با چالش های جدی روبرو می شوند.

مرتضایی با بیان اینکه قانون گذار وظایف دستگاه های اجرایی را در رسیدگی به این دست تخلفات را به وضوح مشخص کرده است تاکید کرد: در مراحل اولیه ساخت سازه غیر مجاز باید ضمن توقف عملیات توسط پلیس ساختمان، دستگاه های اجرایی مرتبط با صدور اخطار مراحل قانونی را آغاز کنند و تنها ملاحضه در این زمینه قانون است.

فرماندار کاشان از شهروندان خواست قبل از خرید ملک در خصوص نوع مالکیت و کاربری آن از مراجع ذیصلاح استعلام به عمل آید تا گرفتار افراد فرصت طلب نشوند و بدون پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز نکنند.

گفتنی است در بازدید فرماندار کاشان از محل های وقوع تخریب اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر کاشان در ابتدای جاده قمصر دادستان کاشان، رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کاشان، روسای ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

گفتنی است کشاورزان و سهامداران آب قمصر لتحر در تیرماه سالجاری با امضا نامه ای  (اینجا بخوانید) خطاب به فرماندار ویژه شهرستان کاشان خواستار سامان بخشی به آب و اراضی این منطقه و جلوگیری از اقداماتی غیرقانونی زمین خواران شدند و  در این نامه به معضلات تخریب زیست محیطی به دلیلی تغییر کاربری زمین های کشاورزی به مسکونی و ساخت ویلا و سوله اشاره کرده و خواستار اجرای برنامه های زیربنایی برای حل مشکلات موجود تا یک ماه آینده توسط شورای تامین شهرستان کاشان شدند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *