• شناسه خبر : 8998

جولان آلودگی هوا و کرونا در کاشان، همراه با بی‌مسئولیتی برخی از مسئولین شهر

چند روز پیش پایگاه خبری اهل کاشانم در گزارشی با عنوان ” کاشان؛ تنها شهر نامشخص استان اصفهان در وضعیت آلودگی هوا” به بررسی وضعیت هوایی کاشان و بی‌تفاوتی برخی از مسئولین شهرستان کاشان در طول ماه‌های گذشته برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره وضعیت آلودگی هوای کاشان پرداخت.

گزارش منتشر شد ولی شما اگر سخن و یا واکنشی از دیوار قلعه جلالی که سالها شاهد بی‌مسئولیتی مسئولین کاشان بوده‌است، دیدید از مدیران و مسئولین فعلی کاشان هم دیدید!

تلخناکی ماجرا آنجاست که مدعی استان هستیم و باد در غبغب میاندازیم و از اصالت و هویت منطقه‌مان می‎گوییم ولی چنان مدیران و مسئولین ما خود را به بیخیالی و بی‌تفاوتی زده‌اند که حتی اگر کیس و نمایشگر شاخص نشان دهنده‌ی تقریبا بی‌خاصیت آلودگی هوا در میدان ۱۵ خرداد چند ماهی خراب باشد، مدیران ما در حال شوآف‌های تبلیغاتی در برنامه و جلسات ریز و درشت شهری و فراشهری هستند.

از خیر نمایشگر حجیم میدان ۱۵ خرداد هم اگر بگذریم سایت اداره کل محیط زیست استان اصفهان نیز در حالیکه در مقابل تمام ایستگاه‌های سنجش هوا میزان آلودگی هوا را نشان داده.است مدتهاست در مقابل کاشان یک خط تیره گذاشته‌است.

واقعا مانده‌ایم در این شهر بی‌رمق به جنگ کرونا برویم یا آلودگی هوا و یا بی‌مسئولیتی مدیران و مسئولینی که حتی فارغ از مسئولیت اجتماعی خود در آگاهی بخشی به شهروندان کاشانی و رهاکردن جماعت پیر و جوان و کودک و زن و مرد کاشانی در هجمه همزمان آلودگی هوا و ویروس کرونا به شهر بی‌جان کاشان و مردمانش در پشت میزهای قدرت خود چانه‌هایشان را در گزارش دادن به مسئولین استانی و کشوری گرم می‌کنند.

اینکه به ناگاه در تنها شهر نامشخص استان اصفهان از لحاظ آلودگی هوا، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا تمامی دستگاه‌های اجرایی کاشان را به دلیل افزایش آلاینده‌ها تعطیل می‌کند، نشان دهنده چه می‌تواند باشد غیر از اینکه مردم مظلوم این دیار هفته‌های پیش‌ را بدون اطلاع از وضع آلودگی هوا در کوچه و معابر و خیابان‌های این شهر گذرانده و جولان همزمان آلودگی هوا و ویروس کرونا چه فعل و انفعالات و واکنش‌هایی را در بدن و تن آنها انجام داده‌است؟!

کاش عالی‌ترین مقام اجرایی شهر که اخیرا هم ۷۰ درصد از مشکلات مراجعین به فرمانداری را حل کرده، در خصوص این مساله هم که با جان و سلامت مردم در ارتباط است تدبیری بیاندیشد.

کاش نماینده شهر و از قضا عضو فراکسیون محیط زیست در کنار روانه کردن وزیر و معاون به کاشان، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست را هم روانه استان گلساران میکرد تا آقایان نتیجه دستپخت بی‌تفاوتی مدیران و مسئولین شهری با سابقه هفت هزار سال تمدن را بنگرند.

کاش شهردار محترم هم در کنار تلاشهای طاقت فرسا برای احداث پروژه مجاور خانه بروجردی‌ها و چارسو، فکری هم به حال ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کند.

اینکه ادارات را در یک روز تعطیل کنند واقعا چقدر می‌تواند مشکل آلودگی هوای کاشان را برطرف کند در حالیکه کارخانجات و صنایع آلاینده از یک طرف، ناوگان فرسوده حمل و نقل بار و مسافر از سوئی دیگر و وسائل نقلیه سنگین باربری دیزلی با حجم وسیع آلایندگی در ضلع دیگر علل وضعیت کنونی کاشان را به نظر قاطبه کارشناسان تشکیل می‌دهند.


    ابوالفضل اصغریان
    (0) (0)

    ابوالفضل اصغریان

    دسامبر 16, 2020

    باعرض سلام قابل توجه مسئولین شهر.چراوقتی پشت تریبون که قرارمی گیریم چراشعار..وقتی ورودی شهربه فاصله دوکیلومترهیچ لامپی روشن نیست مسئولیتش دراین شهرباچه اداره ای می باشد شهرداری..اداره برق..یامطالبه گری ازفرمانداری.امیدوارم یک تلنگربه آقایان باشدلطفاساعت ۸شب یک بازدید داشته باشیدبازهم لطفا....

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *