• شناسه خبر : 7815

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛

تعداد بستری‌ها در بخش ICU بیمارستان بهشتی کاشان دوبرابر شده اما آمار مرگ و میر کاهش داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: علیرغم اینکه تعداد بستری‌ها در بخش ICU بیمارستان بهشتی کاشان دوبرابر شده اما آمار مرگ و میر کاهش داشته است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حاشیه نشست توسعه و بهسازی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بهشتی کاشان گفت: در حال حاضر 25 درصد بیماران حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند درحالی که در اسفندماه 12 تا 13 درصد این بیماران در این بخش ها بستری بودند.

علیرضا مروجی با بیان اینکه با دو برابر شدن تعداد بستری ها، خوشبختانه از آمار مرگ و میر کاسته شده تصریح کرد: این می تواند نشان از تغییر رفتار ویروس، شناسایی و غربالگری زودرس بیماران، مراقبت مناسب پرسنل حوزه سلامت و حمایت و مشارکت خیرین باشد.

رئیس دانشگاه، در ادامه با اشاره به کمک هیات امنای هیات حیدری درب فین کاشان جهت توسعه بخش مراقبت های ویژه گفت: حدود 15 میلیارد ریال هزینه ساخت این بخش می باشد که توسط این هیات تامین می شود.

وی، با بیان اینکه بخش مراقبت های ویژه در حال حاضر دارای 7 تخت می باشد، افزود: شش تخت جدید، دو اقامتگاه برای پزشک و پرستار و واحدهای مورد نیاز به این بخش اضافه می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: حدود 50 میلیارد ریال هزینه تجهیز این بخش می باشد که هزینه آن از محل اعتبارات دانشگاه و خیرین سلامت تامین خواهد شد.

بیمارستان شهید بهشتی کاشان؛ بزرگترین مرکز جنرال منطقه شمال اصفهان

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان نیز در این مراسم، این مرکز را به عنوان بزرگترین مرکز جنرال منطقه شمال اصفهان برشمرد و گفت: امیدوارم با بهره برداری از بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) بار بیماران از این بیمارستان کاهش یابد.

سنگ شکن بیمارستان بهشتی

دکتر محمدرضا شریف ، با اشاره به اینکه در اوج بحران کووید 19 این مرکز  به حدود 600 بیمار حاد تنفسی خدمت ارائه داد، افزود: با حمایت و کمک های خیرین نیاز ما به تجهیزات از جمله ونتیلاتور تامین شد.

وی، با بیان اینکه این مرکز با 715 تخت دارای 40 تخت ویژه است، تصریح کرد: از لحاظ تخت ویژه داری کمبود هستیم  و نیازمند همت عالی خیرین هستیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *