• شناسه خبر : 4017

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

تاکنون یک نفر در اثر بیماری آنفولانزا در کاشان فوت شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از فوت یک نفر در کاشان در اثر بیماری آنفولانزا خبر داد و اظهار داشت: این فرد قبل از ابتلا به آنفولانزا بیماری زمینه ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، و به نقل از خبرگزاری مهر سیدعلیرضا مروجی  با بیان اینکه تاکنون در شهرستان کاشان ۴۹ نفر به بیماری آنفولانزا مبتلا شده اند، ابراز داشت: یک نفر نیز از بیماران مبتلا شده فوت شده است که این فرد قبل از ابتلا به آنفولانزا دچار بیماری زمینه ای نیز بوده است.

وی با اشاره به علائم این بیماری تصریح کرد: علائم و نشانه های آنفولانزا همانند سرماخوردگی است اما شدت و مدت زمان آن بیشتر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان تب بالا، گلودرد، سرفه، حالت تهوع، اسهال و استفراغ به همراه دردهای عضلانی را از جمله نشانه های آنفولانزا دانست و افزود: لازم است اگر فردی نشانه های فوق را ملاحظه کرد سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی ضمن هشدار به شهروندان برای مصرف خودسرانه داروها و آنتی بیوتیک ها بیان داشت: استفاده از هرگونه دارو باید با دستور پزشک انجام شود.

مروجی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی برای افرادی که علائم و نشانه های سرماخوردگی را در خود می بینند، اذعان داشت: استراحت، مصرف مایعات گرم، عدم روبوسی با دیگران، استفاده از ماسک و همچنین استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه و یا سرفه را برای این افراد ضروری است.

وی شستشوی مرتب دست و صورت در طول روز با آب و صابون را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری لازم دانست و خاطرنشان کرد: به خانواده ها توصیه می شود در صورتی که در کودکان آن ها علائم سرماخوردگی دیده می شود از فرستادن کودکان به مدرسه جلوگیری کنند تا کودک در منزل استراحت کند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *