• شناسه خبر : 18359

برای دانش آموزان، برای آینده، برای کاشان

مهدی عرشی


برداشت اول:
چند روز پیش علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: “متوسط معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ بوده که فاجعه است و باید ریشه یابی شود چون باید مشخص شود که ایراد از دانش‌آموزان است یا معلمان.” در بیان این فاجعه آموزشی که درباره اش سخن گفته شد قطعا کاشان هم جزو این میانگین آماری هست.

برداشت دوم:
در مهر ماه امسال در هفته ها اول اعتراضات در کشور، آهنگ «برای» از خواننده جوانی به نام “شروین حاجی پور” که متن ترانه آن از 28 توئیت مردم بود به صورت گسترده فراگیر و وایرال شد. با همکاری که در بسیاری از موضوعات با هم اختلاف نظر داریم درباره اینکه مهمترین مصرع این ترانه که باید دولت به آن اهمیت ویژه دهد، صحبت کردیم، جواب مشترک هر دو این مصرع بود: « برای دانش آموزان، برای آینده».

برداشت سوم:
تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در مدارس کاشان از موضوعاتی است که چند سالی است که برخی مسئولان بر آن تاکید کرده اند، یکی از شاخص‌های عدالت آموزشی، عزل و نصب‌ها در آموزش و پرورش است. طبق قانون، داوطلبان مدیریت پس از قبولی در آزمون علمی و تایید گزینش و مراحل اداری به این پست برسند، تابستان گذشته، برخی از کارشناسان اداری، خارج از این فرآیند، در پست های مدیریت مدارس مرکز شهر با امکانات مناسب کوچ کردند تا همچنان از مزایای، مدیریت بهره مند شوند.

برداشت چهارم:
در جلسه مشترکی در ماه گذشته بین اعضای شورای شهر و مدیران اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان برگزار شد «عفت پدرام فر»، عضو شورا که مدیر یک‌ مدرسه دخترانه نیز است، لحظاتی با درخواست از خبرنگاران مبنی بر عدم انتشار سخنانش به گونه ای با خارج شدن از جایگاه مسئولیتش در قامت یک معلم و مادر از شواهد و نگرانی ‌هایش برای دانش آموزان شهر با حالتی بغض مانند سخن گفت، از اینکه دانش آموزان باید دغدغه همگان باشد، از روزمرگی سیستم آموزش و پرورش شهر یاد کرد و… که برای جمله به جمله سخنانی که رسانه ای نشد باید تامل و برنامه داشت.

برداشت پنجم:
«حسین حیدریان»، دیگر عضو شورا که خود بازنشسته آموزش و پرورش است در نشست با مدیران آموزش و پرورش کاشان بسیاری از واقعیت ها را بیان کرد آنجا که گفت: ریل گذاری اشتباه در جاهای دیگه محصول مشکلات امروز است، جایی که نمایندگان و دولت ها به داد این وضعیت برسند ولی نمی رسند، آموزش پرورش دستگاه هزینه ای در کشور دیده می شود، جایگاه معلم را تضعیف و‌ آنها را گرفتار معیشت کردیم و گفت امروز دانش آموزان هرکدام یک موبایل دارند با یک سرچ معمولی تفاوت آموزش مدارس خود با دیگر کشورها را مقایسه می کنند و از واقعیت ها آگاهند.

برداشت ششم:
«حسن بخشنده امنیه»، شهردار کاشان پیش از مسئولیت در تصدی شهرداری، فرد علمی و استاد دانشگاه است وی در جلسه مشترک شورای شهر و مدیران و آموزش پرورش سخنی گفت که بسی جای تامل دارد. آنجا که اذعان داشت: از شهرداری  می خواهید کمک کند ولی در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان که شرکت کردم هیچ استراتژی خاص و برنامه ای برای حل مسائل راهبردی ندیدم.

برداشت هفتم:
«فردا مدارس تعطیل است؟» بیشترین پیامی که از مخاطبان اهل کاشانم درباره مدارس در این سال ها پرسیده اند، که از تعطیلی مدارس فرزندانشان به دلایل آلودگی و بیماری خبری است یا نه؟ این پیگیری ها نشانه ای است که خانواده و جامعه هم آنطور که باید پیگیر تحصیلات فرزندان خود و مشکلات آموزش و پرورش شهرش نیست.

برداشت هشتم:
کمبود معلم، مدارس فرسوده، نبود تجهیزات، کمبود مشاوران، بی پولی، طبقاتی شدن آموزش، بخشی از مشکلات پیش روی آموزش پرورش کاشان است ولی معضل بزرگتر این اداره سیاست زده بودن آن است، شاهد آن هم نحوه انتخاب روسای جدید این اداره، عزل و نصب ها و دخالت های بی مورد احزاب سیاسی در انتصابات و عملکرد این اداره در یک دهه اخیر است. بازنده این سیاست هم دانش آموزان و آینده شهر و کشور خواهند بود.

برداشت نهم:
نیمی از سال تحصیلی امسال گذشت، امیدوارم مسئولان شهر این یادداشت را جوری دیگر ببیند و از حرف های کلیشه ای و فرار رو به جلو مانند اینکه رسانه ها در جامعه سیاه نمایی می کنند را بیخیال شوند و از امروز برنامه ریزی لازم برای رسیدگی به مدارس شهر و اجرای عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت آموزش و رفع نگرانی خانواده ها و ساختن آینده شهر گام بردارند.

برداشت دهم:
برای دانش آموزان، براای آینده، برااای کاشان


    محمد
    (0) (0)

    محمد

    دسامبر 31, 2022

    همه درس خوندن معدل بالا مدرک گرفتن ولی اخرش رابط و معرف و پارتی نداشته باشن فقط جوانیشون و هدر دادن

    ناشناس
    (0) (0)

    ناشناس

    ژانویه 1, 2023

    سلام و خسته نباشید . به خانم مدیر محترم و بقیه بفرمایید تا زمانی که ریتم بخشنانه هاتون با حداقل ده سال پیش تغییری نداشته روزمرگی ها تموم نمیشه و آهنگ جدیدی نواخته نمیشه . بهشون بگین تغییر رو باید از خودمون و خودشون شروع کنند . هممون فقط،نشستیم پشت سیستم تا از بالادستی هامون دستور کار صادر بشه از هممون قدرت مانور توی کار رو گرفتند . خلاصه اول آموزش و پرورش باید خودش تغییر کنه تا بتونه با پیشرفت تکنولوژی همراه بشه و تغییر و رشد رو میون دانش آموزان داشته باشه . باید حال رو درست کنیم آینده خودش ساخته میشه . پس برای این زمان برای حال . بعد برای آینده

    (0) (0)

    ژانویه 1, 2023

    چ متن قابل تاملی! آنقدر اوضاع مدارس کاشان بهم ریخته اس ک من واسه دخترم ک چند سال دیگه باید بره کلاس اول نگرانم شما از کمبود معلم گفتین ولی با احترام ب معلم های محترم من میخام به افردای اشاره کنم ک دیمی وار وارد این سیستم شدند و شغل شریف معلمی رو ب انحطاط کشوندن افرادی ک خودشون مشکل اخلاقی دارن ولی آموزش و پرورش بچه های این خاک ب اونا سپرده شده معلم هایی ک با پخش آهنگ تتلو و قلیون کشیدن در کنار دانش آموزهاشون دارن ب پرورش کودکان این خاک میپردازن کاش افراد لایق تری رو گلچین کنند 🙏🙏

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *