• شناسه خبر : 5040

برای ایمن سازی آثار تاریخی کاشان جلسه اضطراری تشکیل شود

مدیرکل بحران استان اصفهان خواستار تشکیل جلسه اضطراری برای ایمن سازی آثار تاریخی کاشان به ویژه مجموعه بازار این شهرستان شد.

 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، منصور شیشه فروش در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به حوادث شهرستان کاشان افزود: برای ایمن سازی بازار کاشان باید میراث فرهنگی، شهرداری و اصناف جلسه ای برگزار کنند و علاوه بر آموزش ها و نظارت سازمان آتش نشانی، شرکت های تاسیساتی آب، برق و گاز نیز مشکلات حوزه خود را در این مکان ارزشمند تاریخی برطرف کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته احیای آب انبارهای تاریخی کاشان برای اجرای این طرح نامه ای به وزرات نیرو ارسال شده است.

شیشه فروش با بیان آنکه طبق پیش بینی های هواشناسی امکان یخبندان در روزهای آتی وجود دارد، تصریح کرد: برای مقابله صحیح با این بحران لازم است از تمام امکانات موجود استفاده شود و دهیاری ها موظفند به یاری بخشداری بر چگونگی بازگشایی معابر و مسیر ها تمرکز کنند.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی در شهرستان کاشان بیان کرد: این شرایط جوی ایجاب می کند برای توسعه سیستم های هواشناسی در کاشان نقاط مختلف شهرستان جهت احداث ایستگاه های هواشناسی ظرفیت سنجی شود تا تمامی مناطق مجهز به ایستگاه ها شود.

شیشه فروش با تحسین چابک سازی سیستم مدیریت بحران شهرستان کاشان گفت:اخیرا طرح جامع ای تحت عنوان ارتقا سیستم هشدار مخاطرات جوی در استان به بهره برداری رسیده است و برای کاربرد اینگونه طرح ها در کاشان لازم است نیازهای شهرستان تا افق های بلند مدت بررسی و در نظر گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی گفت: در شهرستان کاشان کشاوررزان 50 درصد کمتر از سال قبل محصولات خود را بیمه کرده اند که با توجه به اهمیت این موضوع باید پیگیری های لازم برای ترغیب بخش کشاورزی انجام شود.

شیشه فروش با بیان اینکه منطقه 2 استان تهران با 800 هزار نفر جمعیت معین استان اصفهان در زمان بروز حوادث است، خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان باید با شهرداران اراک، قم و منطقه 2 تهران برای کمک و همرسانی به یکدیگر در هنگام حوادث تفاهم نامه ای امضا کند.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *