• شناسه خبر : 13359

بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر در تعطیلات پایانی هفته از کاشان

مسئول کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی سفر شهرستان کاشان از بازدید بیش از ۱۹ هزار نفر گردشگر از بناهای تاریخی کاشان در تعطیلات پایانی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علیرضا عبداله زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ۱۸ هزار و ۹۷۸ از این تعداد مسافر داخلی و ۱۸۷ گردشگران خارجی بودند که از ۱۴ مهر تا پایان ۱۶ مهر ۱۴۰۰ از ۶ بنای تاریخی شهرکاشان بازدید نمودند.


وی گفت: مجموعه جهانی باغ فین با بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده در صدر بازديدها قرار داشته است، خانه تاریخی طباطبایی با ۳ هزار و ۵۷۰ بازدید کننده در رده دوم، خانه تاریخی بروجردی با ۲ هزار و ۲۵۰ بازدید در رده سوم ، حمام سلطان امیر احمد و موزه ملی کاشان و محوطه باستانی سیلک ، در رده‌های بعدی بازدید گردشگران داخلی و خارجی در بین بناهای تاریخی کاشان قرار دارد.

‌وی ادامه داد: باغ تاریخی فین کاشان در این چند روز رتبه چهارم بازدید در کشور و رتبه اول در استان را داشته و این موضوع نوید شروع روزهای خوب را برای کاشان می‌دهد.

معاون اداره کاشان با اشاره به اسکان بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز اقامتی دائم کاشان در سفرهای چند روز اخیر افزود: از این تعداد ۱۷۰۰ نفر مسافر داخلی و ۲۰ نفر مسافر خارجی در مراکز اقامتی تحت پوشش این اداره، اقامت داشته‌اند.

عبداله زاده در ادامه گفت: صنعت گردشگری جایگاه بسیار مهمی در این شهرستان دارد و درآمد بسیاری از خانوارهای این شهر به نوعی با این صنعت گره خورده است و باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌ها و همچنین واکسیناسیون همگانی از شروع پیک ششم کرونا جلوگیری کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ایجاد زیر ساخت لازم در ابنیه ها و اماکن اقامتی امکان بررسی وضعیت واکسیناسیون افراد را داشت و بر اساس آن خدمات لازم به مسافرین داده شود تا بتوانیم محیط ایمن را برای آنها فراهم آوریم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *