• شناسه خبر : 5976

دادستان کاشان خبر داد؛

بازار میوه و‌تره بار کاشان با برخورد با متخلفان ساماندهی می شود

دادستان عمومی و انقلاب کاشان از تشکیل تیم بازرسی برای بازدیدهای میدانی  مستمر در راستای تنظیم بازار میوه و تظارت بر عرضه و فروش میوه و تره بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح الله دهقانی اظهار کرد: در سه روز گذشته  از حدود 30 غرفه میدان میوه و تربار بازدید به عمل آورده که به حدود 10 غرفه تذکر داده شده و برای 3 غرفه  نیز  به دلایل عدم درج قیمت مصوب، عدم ارایه فاکتور فروش و گرانفروشی پرونده تشکیل شد تا سیر مراحل قانونی را طی کنند.

وی تصریح کرد: پرونده تخلف 3 فروشگاه عرضه میوه  در سطح شهر نیز به دلیل گرانفروشی و یا عدم درج قیمت، عدم داشتن پروانه فعالیت و تداخل صنفی  جهت سیر مراحل قانونی به نهاد های مربوطه ارسال گردید. 

دهقانی خاطرنشان کرد: در برخورد با گرانفروشان و دلالان برخورد قاطع خواهیم کرد  و در صورت تکرار گرانفروشی، شکایت  و نارضایتی مردم نسبت به واحد صنفی متخلف برخورد قاطع و در صورت ضرورت نسبت به پلمپ واحد مربوطه نیز اقدام خواهد شد.

همچنین  مرتضی طاهری نماینده دادستان در این زمینه اظهار کرد: با توجه به بازدید های صورت گرفته و تذکرات جدی به متخلفین، خوشبختانه قیمت بعضی از کالا ها که طی دو هفته اخیر قیمت آنها چند برابر شده بود  کاهش یافت.

وی به کاهش 30 الی 40 هزار تومان در قیمت زنجبیل و کاهش بیش از 30 درصدی لیمو ترش و پیاز اشاره کرد. 

طاهری افزود: قیمت  لیمو ترش، لیمو شیرین نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا  و تقاضای زیاد افزایش یافته بود و در بعضی فروشگاه ها در هفته گذشته  لیمو ترش تا 35 هزار تومان نیز افزایش یافته بود که با پیگیری های صورت گرفته توانستیم حد اقل 10 الی 15 هزار تومان قیمت لیمو ترش را کاهش دهیم که البته هنوز مورد رضایت ما نیست و خرید این اقلام حتی با قیمت 11 هزار تومان برای لیمو شیرین برای مردم سخت است.

طاهری اظهار امیدواری کرد: با ادامه  روند بازرسی شاهد سیر نزولی قیمت ها باشیم. هر چند با نزدیک شدن به شب عید احتمال افزایش قیمت میوه ها نیز دور از ذهن نیست لیکن با تاکید دادستان کاشان تلاش خود را خواهیم داشت تا قیمت ها کنترل و بازرسی بیشتر تا رضایت نسبی مردم در این شرایط سخت حاصل شود.

گفتنی است تیم بازرسی متشکل از نماینده دادستان، نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت ، نماینده تعزیرات و با همکاری نیروی انتظامی و اماکن از روز چهارشنبه مورخ 14 اسفند بازدید میدانی خود را  از میدان میوه و تره بار و همچنین بعضی از فروشگاه های عرضه میوه و تره بار  در سطح شهر آغاز کرده است.

لازم به ذکر است با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کاشان بازارشهروند و  مهستان از مورخ 21 اسفند تا اطلاع ثانوی  تعطیل شده  و ساعت فعالیت میدان میوه و تره بار نیز از ساعت 5 صبح  لغایت 12ظهر تعیین شده است.


    (0) (0)

    مارس 13, 2020

    سلام خداقوت خداوندخیردنیاوآخرت نصیب کسانی کندکه به فکرمردم هستندوامیدوارم مسئولینی که به گران فروشیهای کاشان واقعارسیدگی می کنندخودشان وخانواده هایشان سالم موفق خوشبخت وعاقبت بخیرباشند.کاشان واقعاگران فروشی درمیوه وتره باروجاهای دیگه خیلی طبیعی شده هرکدام وهرکجاهرنرخی می خواهندمی گویندمن به نوبه ی خودم گفته ام چون آنطورکه بایدرسیدگی نشده ونظارت کافی نشده بعضی مغازه دارهاهرکدام هرنرخی که خواستندجنس می دهندعین خیالشونم نیست که مردم درچه شرایطی زندگی می کنندگرانی میدان تره بارکه به جای خودمغازه دارهایه درصدمشخص بایدرویش بکشندبعدبفروشندولی بعضی هاشون تا۵۰درصدم روی قیمت خریداری شده می کشندمن خودم چندسال پیش فلفل دلمه ای مغازه پرسیدم گفت کیلویی ۳۰۰۰تومان همون روزپیگیری کردم میدان ومیوه وتربارکیلویی ۱۰۰۰تومان بودخوب حساب کنیدچقدرتفاوت قیمت وچقدراضافه می گیرندمسئولین خداوندحفظتان کندلطف کنیدبه اوضاع رسیدگی کنیدوهمیشه نظارت داشته باشیدتامردمی که توان مالی ندارندازخریدمایحتاج اصلی خودهم محروم نمانندتشکر

    (1) (0)

    مارس 15, 2020

    سبزی فروشی فروشگاه .... گرون میده سیر۴۰لیموترش۲۱

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *