• شناسه خبر : 13767

انفجار خودروی دوگانه سوز ،موجب مصدوم شدن راننده آن در کاشان شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: نشت و انتشار گاز ال پی جی به داخل اتاقک خودرو، موجب انفجار و مصدوم شدن راننده ۳۲ساله آن شد.


روح الله فدائی افزود: شب گذشته در ساعت ۲۱:۲۷ در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز انفجار در یک خودروی پژو 405 در انتهای خیابان آیت الله یثربی(راه آهن)، آتش نشان های ایستگاه شماره چهار این سازمان با دو دستگاه اطفائیه سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شد.

فدائی گفت: شدت انفجار به حدی بود که موج ناشی از آن موجب مصدوم شدن راننده و همچنین سوختگی آن شده که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد و خودرو نیز خسارت‌های قابل توجهی دیده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان تصريح کرد: متاسفانه عده‌ای از شهروندان اقدام به نصب غيراستاندارد سيستم گاز مايع در خودروهای خود مي نمايند که دراين امر موجب حوادث ناگواري دراين زمينه شده است.

وی تاکيد کرد: گاز مايع به دليل سنگين تر بودن از هوا قدرت انفجاري بالاتری نسبت به گاز CNG دارد و حتي می‌تواند خطرات انفجاري بيشتری نسبت به بنزين هم داشته باشد.

سخنگوی سازمان توصيه کرد: با توجه به اينکه شهر کاشان فاقد جايگاه سوخت LPG می‌باشد، شهروندان از نصب کيت این گاز بر روي خودروهاي خود خودداري نموده و با نصب غيراستاندارد آن، سلامت جان و اموال خود و ديگران را به خطر نياندازند.

وی در پایان گفت :سازمان آتش نشاني بارها نسبت به غيراستاندارد بودن اين گونه سوختگيري ها اطلاع رساني نموده اما متاسفانه عده اي از شهروندان با نصب غيراستاندارد اين تجهيزات و عده اي ديگر با فروش و شارژ کپسول هاي مايع به این خودروها خطرات بی‌شماري را براي خود و ديگران فراهم می‌آورند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *