• شناسه خبر : 18235

اندر حکایت دورهمی های شورای شهر غیرعلنی کاشان!

یادداشت وارده:*

«تبادل نظر اعضای شورا و شهردار در خصوص مسائل مختلف مدیریت شهری» چند هفته ای است که دستور کار جلسات دوره ششم شورای اسلامی شهر کاشان آن هم به صورت غیرعلنی شده است.

شورایی که هشت نفر از اعضای آن با حمایت بی قید و شرط نماینده سابق کاشان در مجلس و وزیر کنونی کشاورزی به کرسی شورا تکیه زدند و گزینه ایشان را بدون بررسی جوانب مختلف به عنوان شهردار کاشان انتخاب کردند، حال دور هم جمع می شوند که فقط تبادل نظر کنند و حق الجلسه بگیرد!

سویی دیگر جناب آقای وزیر که با شعار استان شدن و پیرامون آن رای مردم کاشان و آران و‌بیدگل را گرفت و در میانه راه عطای حضور بر صندلی های سبز مجلس را به لقایش بخشید و شیفتگی خدمت در ساختمان عریض و‌ طویل وزارت جهاد کشاورزی در خیابان آیت الله طالقانی تهران را بر حضور در ساختمان نقلی و کوچک خانه ملت کاشان در خیابان ۲۲ ملت ترجیح داد.

شورای ششم اسلامی شهر کاشان که در ابتدا با شعار شفافیت و نمایشی از روراست بودن با مردم شروع به کار کرد، کار آن به جایی رسید که عملا چند هفته ای است بخشی از جلسات آن بر خلاف نص صریح قانون و احتمالا با نظر یا نظرات شخصی رو به سوی برگزاری جلسات غیرعلنی کرده اند تا پازل اخراج خبرنگاران توسط رییس شورای شهر کاشان و همچنین مگس خواندن خبرنگاران توسط آقای رییس شورا برای غیرمحرم دانستن مردم در آنچه در ساختمان بلوار شهید خادمی کاشان می گذرد، تکمیل شود.

کنار این تمام غیرمحرم دانستن های مردم، می‎شنویم که هفت نفر از اعضای شورای شهر کاشان بر علیه یکی از خبرنگاران کاشان شکایت می کنند تا عملا رکورد شکایت یک جای اعضای شورای شهر از شهروند کاشانی، شهر نخستین ها و اولین خاستگاه تمدن بشری شکسته شود.

اینکه بخواهیم از اعضای محترم شورای شهر کاشان مطالبات مردم را مطرح کنیم و خواسته ها و مشکلات مردم را بیان کنیم تا امید برای حل آن داشته باشیم، به نظر می‌رسد به آن حد از درخواست های واهی رسیده است که شاید هیچ زمانی نتوان برای برآورده کردن آنها تعیین کرد چراکه با وجود تمام مشکلات و نارسایی های موجود در شهر آقایان اعضای شورا انگار فقط دور هم می نشینند و تبادل نظر می کنند!!
اگر مردم این روزها و ایام را ببخشند یا نه، در این مقال نمی گنجد ولی آقایان مدیر و مسئول و عضو باید بدانند که این روزها و آنچه بر مردم این شهر بی رمق می گذرد هیچگاه فراموش نخواهد شد.


    محمدمهدی
    (2) (0)

    محمدمهدی

    دسامبر 14, 2022

    سلام ممنون از کانال خبری کاشان حقیقت اینه که این بزرگوارن درشورای شهروشخص وزیر ی توی ی تیم بازی میکنن هرچقدرکه آقای ساداتی ب وعدهاش عمل کرد اعضای شورای شهرهم به وعدهاشون عمل میکنن این اساتید به خواسته هاشون رسیدن ودیگه نه مردم ونه شهرکاشان براشون مهمه

    مطهره
    (1) (0)

    مطهره

    دسامبر 18, 2022

    مرسی که حداقل شما هستید و صدای مردمید. نماینده ی کاشان و منتخبین شورای شهر درسته که اکثریت آرا رو بدست آوردن، ولی کلا رأی دهندگان نصف واجدین شرایط هم نبودند. اینها اصلا حق ندارن برای ما نظر بدن و تصمیم بگیرن. همه ی حاکمان ایران همینجوری انتخاب شدن! تنها راه اعتراضی که برای مردم باقی مونده بود همین رای ندادن بود. انقلاب کردید که دیکتاتوری نباشه و حکومت مردم بر مردم باشه ولی بدترش کردید. خواهش میکنم به خودتون بیاید، هیچ وقت برای فهمیدن و آگاهی دیر نیست...

    مژگان طباطبایی
    (0) (0)

    مژگان طباطبایی

    ژانویه 9, 2023

    تا زمانی که کاشان بعنوان بزرگترین شهر استان اصفهان (البته متاسفانه) در نهادها، ادارات و موسسات دولتیش آدم های سودجو،بدون خلاقیت، بی‌تفاوت نسبت به همه چیز شهر مگر نسبت به نماز ظهر سر کارشون باشن و با نوآوری و زیبا سازی و بهبود بخشی به ترافیک و خدمات شهری و عقب ماندگی فکری. فرهنگی و مدیریت شهری حتی نسبت به شهر های کوچک اطراف خود در مقایسه با کاشان، همینطور چیزی بنام پیشرفت وجود نخواهد داشت. 50 سال پیش فرح پهلوی به کاشان آمد و طرح تعریض خیابان امیر کبیر تا باغشاه را تأیید کرد. نیم قرن گذشت و هنوز بخش های بسیار زیادی مانده و رها شده. در طول این مدت شاید 40 تا 50 طرح همین شکلی ولی کلان تر و پرهزینه تر در اصفهان تموم شده. شهردار ها و فرمانداران زیادی عوض شدن ولی نخواستن اینکار راتمام کنن. این فاجعه هست در سطح مدیریت شهری! یا کوچه بیمارستان میلاد همیشه ترافیک و جای پارک نیست، اونم جایی که باید همیشه آزاد باشه بخاطر بیماران اضطراری. حالا کنار همین بیمارستان پارکینگ چند طبقه مکانیزه دایره شد و سالهاست داره خاک میخوره!! آخه چرا؟ نکنه زمینش را میخوان بالا بکشن؟ هر روز در عجب و افسردگی هستم از تکه تکه این شهر که افراد بلا استثنا نالایق که هنر‌شون فقط پر کردن شهر از پرچم سیاه و ایجاد موکب و ساخت مسجد است ولی دریغ از ایده های جدید و مدرن در مدیریت شهری.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *