• شناسه خبر : 2570

عضو شورای شهر کاشان خواستار شد:

الزام آبفا برای برگشت پساب به حوزه آبخیز کاشان

عضو شورای شهر کاشان خواستار تصویب طرحی تحت عنوان الزام سازمان آب و فاضلاب برای برگشت پساب به حوزه آبخیز کاشان در کمیسیون و صحن علنی مجلس شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسینعلی وکیل در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان افزود: در این طرح محدودیتی برای پرداخت یا عدم پرداخت وجه به سازمان آب و فاضلاب برای دریافت این آب ذکر نشود تا شهرداری راهکارهای لازم را در خصوص آن پیدا کند که یکی از آنها مبادله مجوز است.

وی تصریح کرد: شهرداری 290 لیتر در ثانیه مجوز آب دارد که در حال حاضر 110 لیتر در ثانیه آب برداشت می کند و می تواند از همین محل برای دریافت 180 لیتر باقی مانده با سازمان آب و فاضلاب قرارداد ببند.

وکیل در خصوص لزوم عملی شدن طرح بازگشت پساب گفت: خطرات کاشت محصولات با این آب و مسائل بهداشتی آن برای مردم شهر زیان بار است فروش و ورود این آب به کویر سبب می شود پتانسیل آب شور در کویر بالا برود و سبب شود که آب شور به سمت جنوب که آب شیرین شهر کاشان است نفوذ کند.

وی ادامه داد: رفتن این آب به پایین دست سبب می شود سطح سفره های آبخیز کاشان هر روز پایین تر برود که موجب فرو نشست های بسیار بد در منطقه بالا دست می شود و هم اکنون هم در نواحی چون ابتدای جاده ابوزید اباد شاهد آن هستیم.

عضو شورای شهر کاشان یادآور شد: برای شهر زلزله خیزی چون کاشان خالی شدن سفره ها و ایجاد فرونشست ها سبب می شود در آینده نشست ساختمان ها را در اثر فشار بار قائم داشته باشیم و همچنین در زمان زلزله به تخریب بیشتر کمک می کند.

وکیل در پایان خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات موثر جهت حفظ آب ایجاد مخزن بزرگ آب در بالا دست و ایجاد دریاچه ذخیره آب است که انجام آن باید در اولویت باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *