• شناسه خبر : 3281

اصفهان در حال حذف تفویض اختیارات اداره صمت کاشان است

نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: با فرآیند حذف شدن تفویض اختیارات به اداره صنعت و معدن و تجارت کاشان ار سوی استان اصفهان با وجود مصوبه و پشتوانه وزارتخانه مواجه هستیم.

 

نماینده مردم کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدجواد ساداتی نژاد در همایش ملی توسعه صادرات فرش ماشینی در اتاق بازرگانی کاشان افزود: با وجود پیگیری های چند ساله برای دادن تفویض اختیارت به اداره صمت کاشان از سوی اداره کل استان اصفهان با متکی به نامه نگاری ها و تهدیدات وزارت خانه صمت تا ۹۰ درصد این کار انجام شده بود ولی الان یک به یک از این شهرستان باز پس می‌گیرند .

وی پیشنهاد کرد: رئیس اداره صمت کاشان در صورت نقض شدن تفویض اختیارات از سوی استان اصفهان از مسوولیت خود به صورت عزتمندانه استعفا بدهد و رد مسوولیت کند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: چندین سال رایزنی برای متقاعد کردن وزارت خانه صمت برای دادن تفویض اختیارات به کاشان تلاش شد که نباید در استان اصفهان به شهر کوچکی با وجود ۵۰ کارخانه صنعتی با منطقه کاشان که دارای بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی است به یک صورت نگاه شود.

نماینده مردم کاشان یادآور شد: در سال ۱۳۱۳ که صنعت مدرن وارد ایران شد کارخانجات کاشان در حوزه نساجی شروع به فعالیت کردند و در ادامه با توسعه کارخانجات مخملو ابریشم و در سال ۱۳۵۰ صنعت فرش ماشینی با راه اتدازی کارخانه فرش راوند تحول بزرگی در این منطقه رخ داد..

وی اظهار کرد: منطقه کاشان بعد از ترکیه به عنوان دومین تولید کننده فرش ماشینی شناخنه می شود  بنابراین باید در ابعاد بین المللی و توسعه این صنعت به طور ویژه وارد شد.

ساداتی نژاد افزود: امروز هر چه در صنعت فرش داریم در فروش داخلی و در یک رقابت فوق العاده وجود دارد که کشش بازار داخلی باعث شده تولیدکنندگان دغدغه صادرات نداشته باشند.

نماینده مردم کاشان در مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت فرش دو مشکل واردات مواد اولیه و صادرات وجود دارد که با حمایت های وزرات صمت و مدیریت مناسب در آموزش و بازاریابی این موارد قابل حل است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ایجاد نمایشگاه بین‌المللی فرش در کاشان و واگذاری آن به اتاق بازرگانی این شهرستان گفت: در چند سال گذشته به بهانه‌های مختلف این موضوع به تعویق افتاده است که دلیل وجود این فشارها از تهران را تولیدکنندگان فرش می دانند.

ساداتی نژاد در پایان تاکید کرد: حمایت های لازم از نمایشگاه بین المللی فرش کاشان صورت بگیرد زیرا وقتی تولید این کالا برای منطقه ما است نباید اقتصاد آن در حاشیه باشد.

 

گفتنی است شهرستان کاشان برای نخستین‌بار از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه میزبان نمایشگاه تخصصی، همایش و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

بیش از ۸۰۰ واحد تولید فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل با عرضه سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمربع فرش، افزون بر ۵۰ درصد از تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.


    (0) (0)

    اکتبر 26, 2019

    باعرض سلام .کاشان همیشه مورد ظلم استانها واقع شده زمانیکه جزء استان اصفهان شد اصفهانیها میدانستند چه لقمه چربی بدست آورده اند مثل زالو این شهر صنعتی را میمکند و تا زمانیکه کاشان برای خودش مستقل نشود و قانونی بودجه نداشته باشد تین گرفناری ادامه دارد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *