• شناسه خبر : 18252

در نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی:

ارج‌داشت استاد حسن عاطفی برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: همزمان با هفته پژوهش نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی همراه با ارج داشت استاد "حسن عاطفی در روز یکشنبه بیست و هفتم آذرماه برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: همزمان با هفته پژوهش نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی همراه با ارج داشت استاد “حسن عاطفی در روز یکشنبه بیست و هفتم آذرماه برگزار می شود.

به گزارش اهل کاشانم، احمد دانائی نیا اظهار داشت: معرفی و شناخت منطقه کاشان، حاصل تلاش بزرگ مردان و ارجمند زنانی است که با پژوهش‌های ارزشمند خود بر ارزش های منطقه فرهنگی کاشان افزوده اند.

وی ادامه داد: آوازه و جایگاه فرهنگی کهن دیار کاشان مدیون اندیشمندانی است که برای معرفی این خطه زرخیز قلم فرسایی کرده اند.

وی ارج داشت استاد حسن عاطفی را نقطه عطف برگزاری این مراسم دانست و تأکید کرد: استاد حسن عاطفی نمونه بارز یک پژوهشگر تمام عیار هستندکه در مدت هفت دهه در تحقیقات کاشان‌پژوهی قدم های ارزشمندی برداشته و بیش از بیست جلد کتاب در حوزه های تخصصی کاشان نگارش کردند..

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، از نکوداشت شش پژوهشگر حوزه کاشان شناسی نیز خبر داد و افزود: استاد حسین معتمدی؛ عاشورا پژوه برجسته، شیرین صوراسرافیل؛ محقق حوزه فرش دستباف، ثریا بیرشک، پژوهشگر حوزه بافت تاریخی کاشان، حسین فرخ یار؛ پژوهشگر حوزه معماری سنتی و اسلامی؛ عباس تراب زاده؛ پژوهشگر حوزه مردم شناسی و افشین عاطفی پژوهشگر حوزه کاشان‌شناسی از دیگر محققانی هستند که در این مراسم تجلیل خواهند شد.

دانائی‌نیا  با تاکید بر اینکه طبق مستندات، بیش از سیصد عنوان کتاب در حوزه کاشان‌شناسی از حدود دویست و سی پژوهشگر این حوزه چاپ شده، افزود: این آمار صرف از مقاله‌هایی است که در حوزه کاشان شناسی نگارش و چاپ شده و این اهمیت موضوعات متنوع پژوهشی در این منطقه را می‌رساند.

نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی همراه با نکوداشت استاد “حسن عاطفی” روز یکشنبه ٢٧ آذرماه ساعت ١٨ در تالار فرهنگ برگزار خواهد شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *