• شناسه خبر : 3202

ارائه 108 مقاله در کنگره بین الملی انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران

دبیر علمی کنگره بین المللی انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران از پذیرش و ارائه 108 مقاله در این رخداد پزشکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، اسماعیل فخاریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: این کنگره بین المللی از یکم الی سه آبان به مدت سه روز با حضور مدعوینی از کشورهای خارجی با مشارکت انجمن علمی جراحان مغز و اعصاب ایران و دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از اعلام فراخوان 130 مقاله به کنگره بین المللی مغز و اعصاب ایران ارسال شد که از این تعداد 108 مورد پذیرش واقع شده که 66 مقاله به صورت سخنرانی و 42 مورد در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

وی بهره گیری از تجارب ارزشمند جراحان مغز و اعصاب وستون فقرات در سطح بین المللی و ملی و معرفی رویکردهای جدید تشخیصی و درمانی در حیطه های مختلف جراحی را از اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد.

فخاریان تصریح کرد: محورهای این کنگره بین المللی در پنج بخش تومورهای مغزی و آسیب های مغزی و نخاعی، بیماری های ستون فقرات، صرع و تشنج، بیماری ها و جراحی های عروقی مغز،جراحی و مدیریت بیماری های عملکردی مغزی و جراحی سیستم عصبی کودکان تعیین شده است.

سالانه یکهزار عمل جراحی مغز و اعصاب در کاشان انجام می شود

فخاریان با اشاره به اینکه سالانه تعداد یکهزار عمل جراحی در بخش مغز و اعصاب در کاشان انجام می شود، افزود: درمان در این شهرستان ارزان بوده و دسترسی به منابع، کیفیت خدمات درمانی و تجهیزات در شرایط خوبی در این بخش بسر می برد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: این شهرستان تا سال های قبل در مواجه بیمارن مغز و اعصاب حتی مصرف کننده هم نبود و برای درمان آنها را به دیگر شهرها اعزام می کرد ولیالان تبدیل به یک تولید کننده شده است و حتی متخصص پرورش می دهد.

فخاریان خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند با توجه به امکانات تخصصی در کاشان و حضور 24 ساعته پزشک هیچ اقدام درمانی یا عملی در حوزه مغز و اعصاب بدون اجازه و مشورت اساتید این رشته انجام نمی شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *