• شناسه خبر : 315

اخبار کوتاه دانشگاه کاشان

پایان نامه دانشجوی دانشگاه کاشان با بررسی منشاء شور شدن آب های زیر زمینی دشت این منطقه در جشنواره پایان نامه های برتر ایران ، جایزه پروفسور حسابی را کسب کرد.

پایان نامه دانشجوی دانشگاه کاشان با بررسی منشاء شور شدن آب های زیر زمینی دشت این منطقه در جشنواره پایان نامه های برتر ایران، جایزه پروفسور حسابی را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد میرزاوند دانش آموخته دکتری تخصصی علوم و مهندسی آبخیزداری گرایش آب دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان، در جشنواره پایان نامه های برتر ایران- جایزه پروفسور حسابی(دوره دوم) به‌عنوان پژوهشگر و دانشجوی برتر انتخاب شد.
رساله دکتری این دانش آموخته دانشگاه کاشان تحت عنوان “تعیین منشاء و مکانیسم شور شدن آب های زیر زمینی دشت کاشان با استفاده از روش های هیدرژئوشیمیایی و ایزوتوپی” به‌عنوان پایان‌نامه برتر انتخاب شد. اساتید راهنمای این رساله را به طور مشترک دکتر هدی قاسمیه و دکتر سید جواد ساداتی نژاد بر عهده داشتند.

***

عینیت بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از رسالت های بسیج است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: عینیت بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از رسالت های بسیجیان است.
سرهنگ پاسدار مرتضی عمو مهدی در نشست شورای پایگاه بسیج امام حسین (ع) کارکنان دانشگاه کاشان، نقش و رسالت بسیج را بسیار مهم دانست و افزود: خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که بسیج باید برای تحقق این امر، رسالت خود را به خوبی انجام دهد.
فرمانده سپاه کاشان هم افزایی بین بسیج کارکنان، استادان و دانشجویی در محیط دانشگاه را لازم دانست و خاطر نشان کرد: هر کس در مجموعه بسیج باید نقشه راهی تدوین کند و خودجوش و داوطلبانه برای حفاظت از دستاوردها و پیشبرد انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وارد شود.

***
 آغاز عملیات ساخت اولین کارگاه سبز کشور با همکاری دانشگاه کاشان

با همکاری پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان عملیات ساخت اولین کارگاه سبز کشور در حوزه تولید فرآورده های گیاهان دارویی و معطر در خرم آباد آغاز شد
رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان در حاشیه این مراسم کلنگ زنی با قدردانی از مسئولان استان لرستان در ایجاد این کارگاه گفت: این کارگاه بعنوان اولین کارگاه سبز کشور در حوزه تولید فرآورده های گیاهان داروئی و معطر راه اندازی خواهد شد و کارگاه سبز به این معناست که با به کارگیری روش نوین و ابداعی ارائه شده از طرف دانشگاه کاشان این کارگاه هیچگونه پسابی نخواهد داشت و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نخواهد کرد.
دکتر اخباری خاطر نشان کرد: دانش فنی روش نوین مذکور برای مدیریت پساب طی طرحی دوساله با حمایت موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی در دانشگاه کاشان تولید شده است.

 

***

همکاری آموزشی بین المللی گروه مهندسی معدن دانشگاه کاشان با دانشگاه کلن آلمان

مدیر گروه مهندسی معدن دانشگاه کاشان از برگزاری دوره آموزشی بین المللی گروه مهندسی معدن این دانشگاه با دانشگاه کلن آلمان خبر داد.
دکتر بیژن طاهری افزود: در راستای تحقق رسالت دانشگاه در زمینه همکاری های آموزشی و ارتباطات بین المللی، سمینار علمی با عنوان شیمی کئوردیناسیون در قالب کرسی تدریس دروس تحصیلات تکمیلی گروه مهدسی معدن با حضور پروفسور اکسل کلاین در روز شنبه بیست و پنجم خرداد ماه جاری در دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان برگزار می شود.
طاهری هدف از برگزاری این سمینار علمی را آشنایی دانشجویان با مباحث پایه ای ترکیبات کئوردیناسیون و کاربرد آن در محلولهای آبی مرتبط با دروس هیدرومتالورژی و شیمی محلول دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گرایش فراوری مواد معدنی به منظور افزایش کیفیت آموزش و تجربه کلاس درس به زبان انگلیسی و استفاده از تجربیات یکی از اساتید مطرح دانشگاه کلن آلمان و همچنین ایجاد زمینه همکاری پژوهشی بین المللی ذکر کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *