• شناسه خبر : 14036

احتمالا در زمستان با کمبود برق مواجه خواهیم شد

امیر رمضانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه اهمیت مدیریت مصرف حامل های انرژی در زمستان کمتر از تابستان نیست، اظهار داشت: اولویت شرکت گاز در گازرسانی به مصارف خانگی و عدم تخصیص به نیروگاههای تولید برق در صورت افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی است.


وی ضمن اشاره به تجربه سالهای گذشته و کمبود گاز در فصل زمستان افزود: با توجه به رعایت نکات زیست محیطی و  ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه ها، احتمالاً با کمبود برق ناشی از کمبود تولید در فصل زمستان مواجه خواهیم شد.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان  با بیان اینکه امیدواریم با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف برق و گاز توسط همشهریان عزیز بتوانیم  فصل زمستان را با حداقل خاموشی پشت سر بگذاریم، ابراز داشت: عایق کاری آب گرمکن های برقی، استفاده از نور طبیعی در روز، تعویض لامپ‌های قدیمی با LED از جمله راهکارهای مدیریت صرف انرژی است.

وی گفت: کشیدن لوازم برقی از پریز در هنگام عدم استفاده، استفاده حداقلی از بخاری برقی برای گرمایش، خاموش کردن کامل کامپیوتر و تلویزیون در زمان عدم استفاده، عایق‌بندی مناسب در و پنجره‌ها، عدم باز و بسته‌کردن در اطاق‌ها و در خروجی منزل و استفاده از وسایل سرمایشی دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف انرژی است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *