• شناسه خبر : 15020

فرماندار ویژه کاشان:

اتباع افغانستانی برای دریافت نوبت دوم و سوم واکسن خود اقدام کنند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان؛ علی اکبر مرتضایی در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اتباع افغانستانی مقیم کاشان و آران وبیدگل گفت: ارتباط و تعامل میان مردم افغانستان و ایران سابقه ای دیرینه دارد که نمونه ای از آن به عنوان مدافعین حرم در تیپ فاطمیون، پا در رکاب برادران ایرانی خود در مقابل تکفیری ها به مبارزه پرداخته و از حرمین امامان معصوم‌(ع) دفاع نمودند.



وی در ادامه افزود: حفظ روحیه برادری افغانستانی ها به عهد و وحدت میان مردم افغانستان و ایران و ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه دشمنان اسلام همیشه به دنبال راهی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و درگیری میان مسلمانان بوده اند که هوشیاری، تعامل و اجرای برنامه های مشترک می‌تواند این توطئه ها را خنثی کند.

رییس ستاد شهرستانی ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا کاشان بیان کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونای جهش یافته ضرورت دارد اتباع افغانستانی نیز همانند شهروندان ایرانی با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به به تزریق دز های دوم و سوم واکسن خود اقدام کنند.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: اهتمام و توجه ویژه برادران و خواهران افغانستانی در حفظ و قرآئت قرآن کریم بسیار ستودنی و عملی نیک است که به همبستگی و اتحاد میان دو ملت افغانستان و ایران در ترویج آموزه های قرآن کریم موثر خواهد بود و مهمترین دستاویز برای تنظیم و حفظ زندگی دنیوی و اخروی است.

مرتضایی با اشاره به رسیدگی به مشکلات اتباع افغانستانی دارای مجوز اقامت اظهار داشت: مردم افغانستانی مقیم کاشان همانند شهروندان کاشانی می توانند در روزهای دوشنبه از ساعت 9 الی 12 به صورت چهره به چهره و مستقیم به دفتر فرماندار مراجعه و مشکلات خود را بیان کنند.

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اتباع افغانستانی مقیم کاشان و آران وبیدگل با حضور علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه شهرستان کاشان، مهدی خشنودی مسوول دفتر اتباع و مهاجرین خارجی فرمانداری ویژه کاشان، حجت الاسلام بصیرتی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، محمودزاده رییس اداره اوقاف و امور خیریه و جمعی از اتباع افغانستانی برگزار و از حافظان برتر قرآنی تقدیر بعمل آمد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *