• شناسه خبر : 8090

دهیار روستای نشلج خبر داد؛

آیین جمعه نشلجی ها امسال برگزار نمی‌شود

دهیار روستای نشلج کاشان گفت: آیین سنتی جمعه نشلجی ها امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

عباس حسنی دهیار روستای نشلج کاشان در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کرونا و تصمیمات ستادهای ملی، استانی و شهرستانی کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات اظهار داشت: امسال هیچ برنامه ای در روستای نشلج برای راه اندازی کاروان های پیاده در روز اربعین و همچنین برگزاری مراسم جمعه نشلجی ها در این شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بنا به تصمیم شورای روستای باریکرسف و غیاث آباد این دو روستا هم میزبانی هیچ دسته، گروه و یا عزاداران از دیگر مناطق منطقه اردهال را امسال به دلیل بحران کرونا انجام نمی دهند، ابراز داشت: عدم برگزاری مراسم های امسال شامل جلسات روضه خوانی هم می شود.

آیین جمعه نشلجی ها

دهیار روستای نشلج کاشان افزود: در صورت عدم توجه احتمالی برخی از افراد به این تصمیمات با فرد یا افراد خاطی طبق دستور مقام قضایی برخورد می شود.

آئین جمعه نشلجی ها با قدمت بیش از یکهزار سال به‌عنوان یکی از کهن‌ترین آئین‌های سنتی مذهبی ایران هر ساله در سومین از جمعه مهر ماه و در بزرگداشت هفتمین روز شهادت سلطان علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم لغو شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *