• شناسه خبر : 15275

آیا سکوت نشانه رضایت است؟!

چندی است بحث کارخانه سرب در سطح شهرستان بالا گرفته و با همت و مطالبات جدی مردم، کنش‌گران اجتماعی، فعالین محیط زیستی و به انضمام تکانی که برخی از مسئولین به خود دادند، مجوز فعالیت این کارخانه در حالی که مشغول تجهیز بودند، لغو شد.

در این باره ذکر این نکته قابل ذکر است که یکی از مهمترین مولفه های آگاهی بخشی که خود عامل موثری در اطلاع مردم از وجود این کارخانه بود رسانه هایی بود که به معنای تمام در این راه سنگ تمام گذاشتند.

شبکه‌های اجتماعی، پایگاه های اطلاع رسانی محلی و همچنین خبرگزاری‌ها و رادیو نقش مهمی در این آگاهی بخشی و مطالبه گری مردم در لغو مجوز این کارخانه داشت که نباید به سادگی از کنار آن گذشت که در این بین پایگاه خبری اهل کاشانم برای اولین بار در دیماه سال گذشته به این موضوع پرداخت و نسبت به فعالیت چنین کارخانه ای هشدار داد.

و اما موضوعی که قابل ذکر است نامه ای است که در آن حدود یک سال پیش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان به رئیس اداره جهادکشاورزی نوشته و رونوشتی از آن را به ادارات محیط زیست، امور آب، گاز و برق با موضوع اصلاح جواز تاسیس ارسال شده است؛ مواردی برای تامین آب، برق و گاز این شرکت درخواست شده است.

نکته قابل تامل در این موضوع درخواست اداره صمت از ادارات مذکور برای اصلاح مجوز و سکوت این مجموعه از ادارات در قبال این موضوع است.

متاسفانه باید گفت که حدود یکسال است که این موضوع مورد اطلاع ادارات مذکور و احتمالا که چه عرض کنیم فرمانداری وقت نیز از تاسیس این کارخانه اطلاع داشته و همگی سکوتی عجیب در پیش گرفته بودند.

اینکه در این مدت رسانه ها و فعالین اجتماعی و محیط‌زیستی به همراه برخی از مدیران به جد پیگیر عدم تاسیس این کارخانه بودند؛ هیچ واکنش خاصی از سوی اداره های مذکور به خصوص صمت و محیط زیست رخ نداد و سیاست سکوت را در پیش گرفتند.

حال نوبت مدیران این ادارات است که پاسخگوی مردم کاشان باشند که چرا و چگونه؟

در پایان از سرپرست محترم فرمانداری کاشان که هرچند در ابتدای مدیریت خود بود ولی مردانه وارد این موضوع شد و با پیگیری تمام باعث لغو مجوز و فعالیت این کارخانه شد، می خواهیم که از مجموعه مدیران ادارت فوق بخواهد که پاسخ بدهند علت این سکوت در طول یکسال گذشته چه بوده است؟


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *