• شناسه خبر : 15540

یک چهارم تماس‌ها با پلیس مربوط به نزاع و درگیری است، آمار سرقت و جرائم خشن در کاشان کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ حسین بساطی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در سال جاری، کاشان با وضعیت انتظامی خوبی سال را به پایان رساند و برنامه های ویژه در ایام پایانی سال و ایام نوروز داریم. وی با بیان اینکه در 11ماهه سال جاری مردم با شماره 110 تعداد 87هزار و 120 تماس برقرار شده است، افزود: قریب به 75هزار و 102 تماس منجر به عملیات انتظامی شده است و مطالبات و درخواست های شهروندان بررسی شده است به نحوی که 32 درصد در حوزه راهور است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان ضمن تاکید بر تقویت زیرساخت های ترافیکی در منطقه ابراز داشت: کاشان در حوزه زیرساخت ترافیکی نیاز به تحول دارد و تعداد تماس ها در حوزه راهور یا شماره 110 گواه بر این مطلب است و اولویت دوم با 24 درصد نزاع و درگیری است.

وی با بیان اینکه بسترهای نزاع و درگیری در کاشان وجود دارد، گفت: یک چهارم تماس های مردمی در حوزه نزاع و درگیری است و این موضوع به دلیل پایین بودن آستانه تحمل مردم است و نهادهای مختلف باید به گونه ای عمل کنند تا مردم به راحتی عصبانی نشوند و 20 درصد از جرائم مربوط به جرائم عمومی بوده است.

بساطی با بیان اینکه 10 درصد از تماس ها مربوط به موضوعات اجتماعی است، تصریح کرد: هفت درصد از تماس ها نیز در کاشان مربوط به سرقت به عنوان اولویت پنجم است و خوشبختانه کمترین میزان تماس ها مربوط به سرقت است و این موضوع نشان می دهد تلاش های شبانه روزی همکاران ما مثمر ثمر بوده است.

وی با بیان اینکه یک مورد سرقت نیز زیاد است، تاکید کرد: خوشبختانه نسبت به مشابه سال گذشته میزان سرقت در شهرستان کاشان هفت درصد کاهش داشته است و در موارد دیگر در افزایش کشفیات هفت درصد و افزایش دستگیری شاهد رشد 13 درصدی بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه در حوزه سرقت های مهم در این شهرستان شاهد کاهش 9 درصدی بودیم، افزود: در جرائم خشن خوشبختانه 33 درصد کاهش داشتیم و در جرائم خرد نیز شاهد کاهش سه درصدی وقوع جرم بودیم.

وی ضمن اشاره به افزایش 39 درصدی جرائم سایبری در کاشان ابراز داشت: لازم است برای کاهش این جرائم از خود شروع کنیم چراکه در حوزه پرونده‌های سایبری بخش پرونده های اقتصادی شاهد افزایش 50 درصدی بودیم و خوشبختانه پلیس فتا در این زمینه ورود خوبی داشته است و بالای 97 درصد پرونده ها منجر به کشف شده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *