• شناسه خبر : 886

یازدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان آغاز به کار کرد

همزمان با آغاز دهه کرامت و جشن های زیر سایه خورشید یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با آیین افتتاحیه و نقاره زنی شامگاه میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از يكصد آيتم از برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب هشت همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی، همایش باب الجواد(ع) و همایش طب رضوی از 13 تا 23 تیرماه برگزار می شود.

یازدهمين جشنواره ملي فرهنگي، هنري آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت 11 شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت(13 تیرماه ) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز شد و تا 23 تیرماه شام ولادت امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.

ورود پرچم گنبد امام رضا(ع) به محل جشنواره، نقاره زني به صورت زنده، اهداي گل به دختران به مناسبت روز دختر و سخنرانی آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان با اجرای سید مهدی تحویلدار از جمله برنامه های آیین افتتاحیه بود.

به گزارش خادمیار حوزه خبر و رسانه و رابط خبری زیر سایه خورشید در کاشان،، دبیر یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان، در این آیین افتتاحیه با اشاره به آغاز دهه دوم فعالیت این جشنواره ملی با اندوخته‌های تجربی مجریان برگزاری آن گفت: هر سال که از برگزاری این رویداد فرهنگی مذهبی با محمل رضوی می گذرد وظیفه ما سنگین تر و رسالت ما سخت تر می شود.

روح الله توکلی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره با همایش های تخصصی و برنامه های جذاب و مخاطب پسند آن بویژه اقشار کودک، نوجوان، جوان، بانوان و خانواده ها فقط با مدد و عنایت علی بن موسی الرضا(ع) و قدرت و توانایی است که آن حضرت در وجود مجریان و دست اندرکاران برگزاری این برنامه گذاشته است.

توکلی با تقدیر از همکاری بسیار خوب خادمیاران رضوی از دفتر آستان قدس رضوی در کاشان که امسال عطر و بوی دیگری به برگزاری جشنواره داده است گفت: برگزاری یک دهه شادی مومنانه و خدمت کریمانه در کنار خادمیاران رضوی شاخصه توسعه فرهنگی با محوریت امام رضا(ع) است.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *