• شناسه خبر : 15246

گیوه‌بافی نشلج و مسگری کاشان در معرض نابودی است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین باغشیخی در برنامه رادیویی صدای شهر، با بیان اینکه گیوه‌بافی نشلج و مسگری کاشان در معرض نابودی است، اظهار داشت: خوشبختانه قرار است رابطه معناداری بین اجتماعات محلی برای رسیدن به نتیجه حاصل شود.


وی با بیان اینکه باید راهکارهایی برای مشارکت مردمی شکل بگیرد، افزود: در راستای شناسایی، مستندسازی، ترویج و انتقال این میراث خوشبختانه چندی پیش کارگروه در فرمانداری شهرستان آران و بیدگل تشکیل شد و اقداماتی در این زمینه صورت می‌پذیرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان ضمن اشاره به حضور نهادها و تشکلات مردم در کارگروه تشکیل شده در حوزه میراث ناملموس ابراز داشت: اقدامات بدون مشارکت و توجه شهروندان ابتر می‌ماند و از این رو لازم است در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.


وی ضمن اشاره به پیشینه هفت هزار ساله کاشان گفت: لازم است رقابت محلی صورت پذیرد و هویت‌های محله های کاشان توسط مردم مستندنگاری شود و منتظر اداره میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و شهرداری نباشیم و از سوی دیگر بستر لازم برای تبلیغات را نیز باید فراهم کنیم.

باغشیخی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر تصریح کرد: نهادها و تشکلات مردم نهاد و حساس لازم است در این زمینه ورود پیدا کنند؛ نهادهای متولی نظیر میراث فرهنگی، شهرداری اوقاف و غیره نقش خود را در زمینه تسهیل‌گری پررنگ کنند.

وی ضمن تاکید بر آموزش و تربیت به عنوان عنصر زیرساختی تاکید کرد: از این به بعد بوستان‌های تازه تاسیس فقط به نام میراث فرهنگی ناملموس ما نامگذاری می‌شوند و این بوستان‌ها محور برخی اقدامات خواهد بود و افتتاح دفتر ثبت آثار و حفظ آثار ناملموس نیز از جمله اقداماتی است که باید به فال نیک گرفت.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *