• شناسه خبر : 16042

سرپرست میراث فرهنگی کاشان درخواست کرد:

کمیته نما و ارتقا هویت شهری تشکیل شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان درخواست تشکیل کمیته "نما و ارتقا هویت شهری" با حضور نمایندگان ارگان های دولتی و شهری و خدماتی برای تبیین جایگاه کاشان بعنوان یک شهر اسلامی را ارائه داد.

به گزارش اهل کاشانم، احمد دانایی نیا در نشست هم اندیشی میراث فرهنگی با اعضای شورای شهر کاشان با موضوع “هویت شهر تاریخی و اسلامی” اظهار داشت: کاشان به عنوان یک شهر اسلامی و دارالمومنین شناخته می شود ولی با نگاهی به رواج انواع ساخت وسازها وضعیت نگران کننده ای در شهر و بحث های هویتی و تاریخی به وجود آمده است.

وی افزود: برای رسیدن به یک شهر مطلوب با ویژگی های هویتی و اسلامی کاشان باید تمام دستگاه ها وظایف خود را انجام دهند و در عملکرد خود در سه حوزه ارزش ها، ماموریت ها و نقش آفرینی ها تجدید نظر اساسی کنند.

وی با بیان اینکه در مواجه با یک شهر با سه مقیاس محله، مرکز شهر و حومه مواجه هستیم، افزود: بسیاری از ساختمان های خیابان فین هویتی از یک شهر اسلامی و تاریخی را نشان نمی دهد و در طرح های توسعه در مکان های مذهبی و بقعه های شهر در وضعیت مطلوبی قرار نداریم.

دانایی نیا با بیان اینکه میراث فرهنگی تعامل با مردم را در دستور کار خود قرار می دهد، خاطرنشان کرد: این اداره برای بررسی مشکلات و دغدغه های مردم دوشنبه های هر هفته در یک محله کاشان حاضر می شود که حضور اعضای شورا در این جلسات برای ساماندهی محلات و کمک به رفع مشکلات مردم می تواند راهگشا باشد.

علی هاشمی طاهری، عضو شورای شهر کاشان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه معماری کاشان با هویت تاریخی و اسلامی خود فاصله زیادی پیدا کرده است، افزود: تصمیمات سلیقه ای و کسب درآمد بیشتر موجب شده معماری شهر دچار ناهمگونی و تنش شود.

 وی با بیان اینکه در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده ایم، افزود: اگر شهر را کنترل می کردیم چه کسی به خود اجازه می داد برای خانه های خود گنبد بسازد یا از نماهای رومی و کامپوزیت در ساخت وسازها استفاده کنند.

هاشمی طاهری با تاکید بر تعامل شهرداری و میراث فرهنگی برای حل مشکلات گفت: 20 سال است در شورای شهر هستم هنوز جلسه ای این چنینی با میراث فرهنگی برای تعامل و گفتگو نداشتیم و هرچه این دو نهاد از هم دور باشند به ضرر مردم و شهر خواهد بود.

مهدی نادعلی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل های پیچیده ای که در برخی موراد است باید در تصمیم گیری ها دغدغه ها و نگرانی های مردم را هم درک کنیم.

 نادعلی خاطرنشان کرد: باید در هنگام خدمت رسانی به مردم آرامش برای شهر و شهروندان ایجاد کنیم  تا بتوان به اهداف مورد نظر خود برای حفظ هویت یک شهر اسلامی برسیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *